PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 423 Social Responsibility of Organizations. CSR 1.0, CSR 2.0 and what's next? | 138--148
Tytuł artykułu

Acquaintance with The Fair Trade Idea in Poland - Results of The Research

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Popularność ruchu sprawiedliwego handlu w Polsce - wyniki badań
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Ruch sprawiedliwego handlu, kładący nacisk na etyczne aspekty relacji pomiędzy poszczególnymi ogniwami łańcucha tworzenia wartości, zapewnienie odpowiednich warunków pracy i płacy pracownikom na plantacjach, ochronę środowiska naturalnego i inwestycje na rzecz społeczności lokalnej, może być postrzegany jako jedno z narzędzi realizacji takich koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem, jak społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój. Celem niniejszego artykułu była analiza i ocena stopnia popularności ruchu sprawiedliwego handlu w Polsce. W tym celu zostały przeprowadzone badania empiryczne wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu(abstrakt oryginalny)
EN
The fair trade movement by underlining the ethical aspects of behaving among particular links of delivery chain and assuring proper work conditions and payments for workers on plantations, natural environment conservation and investment towards local society has become a great tool of accomplishment of such concepts within the company management as CSR and sustainability development. The article has been mainly focused on presenting the essence of the FT movement and moreover the evaluation of the possibilities for the development of the FT market in Poland. Main research questions have been phrased as follows: What is the degree of the knowledge of the FT movement's rules? What reasons induce consumers to purchase products with a FT label? What are the causes of the consumers' lack of interest in FT products? The survey was conducted among university students(original abstract)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Besky S., Can a plantation be fair? Paradoxes and possibilities in fair trade darjeeling tea certification, Anthropology of Work Review 2008, vol. 29, no. 1.
  • Fair Trade Resource Network, 2015, www.EFTA.org (date of access: 19.09.2015).
  • Fairtrade International, 2015, www.fairtradeusa.org (date of access: 15.09.2015).
  • Global Change, Local Leadership. Annual Report 2014-2015, Fairtrade International, Bonn 2015.
  • Haque S., Azad A. Kalam, Rainhan A., Practices and Performance of Fair Trade in European Market: Policy Guidelines and a Model Suggestion for Bangladesh, www.wbiconpro.com.
  • Kocken M., Sixty Years of Fair Trade. A Brief History of the Fair Trade Movement, EFTA, Nov. 2006, www.EFTA.org.
  • Mohan S., Fair Trade without the Froth. A Dispassionate Economic Analysis of 'Fair Trade', The Institute of Economic Affairs, London 2010.
  • Pelsmacker P.D., Jansens W., A model for fair trade buying behavior: the role of perceived quantity and quality of information and of product-specific attitudes, Journal of Business Ethics 2007, vol. 75, no. 4.
  • Radziukiewicz M., Behavior and preferences of consumer of the fair trade products, Internal Business 2014, no. 3(350).
  • Ruben R. (ed.), The Impact of Fair Trade, Wageningen Academic Publishers, Wageningen 2008.
  • Smith A.M., Fair trade, diversification and structural change: Towards a broader theoretical framework of analysis, Oxford Development Studies 2009, December, vol. 37, no. 4.
  • www.FTRN.org (date of access: 19.09.2015).
  • www.globescan.com (date of access: 19.09.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171432992

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.