PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 | 17--27
Tytuł artykułu

Value based Management in Insurance Companies

Warianty tytułu
Zarządzanie wartością w zakładach ubezpieczeń
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The implementation of value based management involves the change of the traditional perspective on managing and building a process whose aim is to maximize the company's value. The purpose of this article is to present the concept of value based management in the context of the business of insurance companies. The process of value based management consists of strategy development, planning, identifying value drivers, monitoring, including the production of relevant reports, motivation and communication. In every company, there are three basic flows affecting its value. They are: revenue stream, stream operating costs and capital employed stream. Areas of creating value in the insurance companies are: the products, distribution, tariff policy, underwriting, business administration program, claim settlement and investment policy. The implementation of Solvency II will emphasize the importance of value based management for insurers. (original abstract)
Wdrożenie zarządzania wartością wiąże się z zmianą tradycyjnego spojrzenia na zarządzanie i zbudowaniem procesu którego celem jest maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie koncepcji zarządzania wartością w kontekście działalności zakładów ubezpieczeń. Na proces zarządzania wartością składa się: formułowanie strategii, planowanie, identyfikacja nośników wartości, monitorowanie wraz ze sporządzaniem stosownych raportów, systemy motywacyjne oraz komunikacja. W każdej firmie istnieją trzy podstawowe strumienie wpływające na jej wartość. Są to: strumień przychodów, strumień kosztów operacyjnych i strumień zaangażowanego kapitału. Obszarami kreowania wartości w zakładzie ubezpieczeń są produkty, dystrybucja, polityka taryfowa, underwriting, administrowanie programem biznesowym, likwidacja szkód oraz polityka lokacyjna. Wdrożenie projektu Solvency II na pewno podkreśli znaczenie value based management u ubezpieczycieli. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
17--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cwynar A., Cwynar W., Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje, systemy, narzędzia, Fundacja Rozwoju Rachunkowosci w Polsce, Warszawa 2002.
  • Nita B., Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.
  • Rogozinski K., Zarządzanie wartością z klientem, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
  • Siudak M., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2001
  • Wycena i zarządzanie wartością zakładu ubezpieczeń, red. J. Handschke, Wydawnictwo AE Poznań, Poznan 2006.
  • Value Based Management. Koncepcje, narzędzia, przykłady, red. A. Szablewski, K. Pniewski, B. Bartoszewicz, Poltext, Warszawa 2008.
  • Parzych M.J., Pomiar wartości życiowej klienta w firmie ubezpieczeniowej, w: Zarządzanie wartością klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, red. B. Dobiegala-Korona, T. Doligalski, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
  • Koller T., What is value-based management? [http://www.mckinsey.com (06.10.2015)]
  • http://www.ey.com, (06.10.2015)
  • http://www.valuebasedmanagement.net, (06.10.2015)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433092

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.