PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 15 | 73--82
Tytuł artykułu

Partnership of Science and Business in Socially Innovative Project Management

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Partnerstwo nauki i biznesu w zarządzaniu projektem innowacyjnym społecznie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Wyzwania rozwojowe powodują, że coraz częściej w dyskusji dotyczącej transferu wiedzy, nowych rozwiązań technologicznych i modernizacji inteligentnej gospodarki pojawiają się innowacje społeczne. Skutecznym sposobem wspierania wdrażania innowacji społecznych wydają się być działania pośrednie, polegające na stwarzaniu dobrego klimatu dla rozwoju innowacji, przedsiębiorczości i kreatywności. Przykładem takich działań nakierowanych na poprawę jakości przestrzeni lokalnej są intensywnie tworzone sieci współpracy pomiędzy sektorami nauki i aktywności gospodarczej. Celem opracowania jest charakterystyka roli partnerstw nauki i biznesu w efektywnym zarządzaniu projektami, w szczególności projektami innowacyjnymi społecznie. W artykule zastosowano głównie metodę opisową, wykorzystując przykład aplikacyjny projektu pt. "Przystanek kreatywności NEMO - Innowacja społeczna dla gmin". Przedmiotem badań jest społecznie innowacyjna usługa oferowana użytkownikom lokalnej przestrzeni publicznej w polskich gminach, promująca zdrowy styl życia.(abstrakt oryginalny)
EN
Due to the modern developmental challenges, more and more often in the discussion of the transfer of knowledge, new technologies and modernization of the intelligent economy there appear social innovations. An effective way of promoting the implementation of social innovations seems to be indirect actions, involving the creation of a good climate for innovativeness, entrepreneurship and creativity. The examples of such activities dedicated to improving the quality of local space are intensively developed networks of cooperation between the sectors of science and economic activity. The aim of the study is characterization of the role of science and business partnerships in the effective management of projects, in particular socially innovative projects. The paper offers mainly descriptive method on the example of an application project entitled "NEMO Creativity Station - Social Innovation for Communes." The object of the research is a socially innovative service offered to users of the local public space in Polish communes, promoting mentally and physically healthy lifestyle.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--82
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Caulier-Grice J., Davies A., Patrick R., Norman W., 2012, Defining Social Innovation. A Deliverable of the Project: "The Theoretical, Empirical and Policy Foundations for Building Social Innovation in Europe" (TEPSIE), European Commission - 7th Framework Programme, Brussels: European Commission, DG Research, http://www.tepsie.eu/images/documents/TEPSIE.D1.1.Report.DefiningSocialInnovation.Part%201%20-%20defining%20social%20innovation.pdf (date of access: 27.06.2015).
  • Chesbrough H., 2003, Open Innovation: The new imperative for creating and profiting from technology, Harvard Business School Press, Boston Massachusetts.
  • Empirium-Group Sp. z o.o., 2015, Wewnętrzne materiały źródłowe przedsiębiorstwa, Wrocław.
  • Empowering People, Driving Change, Social Innovation in the European Union, 2011, BEPA (Bureau of European Policy Advisors), European Union, Brussels, http://ec.europa.eu/bepa/pdf/publications_pdf/social_innovation.pdf (date of access: 29.06.2015).
  • http://ec.europa.eu/europe2020/index_en.htm (date of access: 27.06.2015).
  • http://www.mir.gov.pl (date of access: 19.05.2015).
  • http://www.whitehouse.gov/administration/eop/sicp/initiatives/social-innovation-fund (date of access: 28.06.2015).
  • Kwaśnicki W., 2015, Innowacje społeczne - nowy paradygmat czy kolejny etap w rozwoju kreatywności człowieka?, [in:] Misztala W., Chimiak G., Kościanski A. (eds.), Obywatelskość wobec kryzysu: uśpieni czy innowatorzy?, Warszawa, http://mpra.ub.uni-muenchen.de/62419/1/MPRA_paper_62419.pdf (date of access: 27.06.2015).
  • Miszczak K., 2010, Strategic policy intelligence tools in management of European regions, The Journal of Regional Development and Planning, vol. 2, no. 2, pp. 199-204.
  • Miszczak K., 2012, Dylematy rozwoju regionu ekonomicznego w świetle wyzwań XXI wieku, University of Economics, Wrocław.
  • Nexus Nowe Technologie SA, 2015, Wewnętrzne materiały źródłowe przedsiębiorstwa, Wrocław.
  • Nicholls A., Murdock A., 2012, Social Innovation: Blurring Boundaries to Reconfigure Markets, Palgrave Macmillan, London.
  • Olejniczuk-Merta A., 2013, Innowacje społeczne, Konsumpcja i Rozwój, nr 1.
  • Phills J.A. Jr., Deiglmeier K., Miller D.T., 2008, Rediscovering social innovation, Stanford Social Innovation Review, vol. 6:4, pp. 34-43.
  • Pol E., Ville S., 2008, Social Innovation: Buzz Word Or Enduring Term? Economics Working Paper 08-09, Department of Economics, University of Wollongong, Sydney.
  • Social Innovation Found, 2014, http://www.nationalservice.gov/build-your-capacity/grants/funding-opportunities/2014/social-innovation-fund-grants-fy-2014 (date of access: 20.06.2015).
  • Szwed J., 2014, Współpraca nauki i biznesu: niewykorzystany potencjał?, http://www.rynekpracy.pl/ artykul.php/wpis.858 (date of access: 28.06.2015).
  • Wrocławskie Centrum Akademickie, 2015, http://www.wca.wroc.pl/ (date of access: 29.06.2015).
  • Wygnański K., 2015, Innowacje społeczne, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia", http://liderzy.pl/img/52e51697.pdf (date of access: 28.06.2015).
  • Wyrwa J., 2015, Innowacje społeczne w teorii i praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433358

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.