Warianty tytułu
Emergence of a new discipline: media and social communication studies
Języki publikacji
Abstrakty
Studia z zakresu mediów i komunikacji społecznej stały się jedną z najszybciej rosnących, grubiejących i wypuszczających stale nowe pędy, gałęzi współczesnej wiedzy humanistycznej i społecznej. Użyta tu metafora drzewa wiedzy i jego gałęzi obrazuje fakt, iż nauka nie rozwija się wedle sztywnych reguł jej klasyfikacji, ale wedle własnej siły witalnej, czerpiąc ją z nagromadzonego dorobku i przyrodniczo- technologiczno-kulturowego podglebia. To właśnie jego przeobrażenia stają się impulsem dla nowych kierunków badań i analiz, systemów pojęć i teorii, form akademickiego kształcenia, które wyrażają się w nowych naukowych projektach, publikacjach, kierunkach studiów.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
- M. Jabłonowski, Okiem historyka, zob. w tym numerze "Studiów Medioznawczych, s. 34
- P. Levinson, The New New Media, Boston 2009
- W.M. Kolasa, J. Jarowiecki, Polska bibliografia prasoznawcza 1996-2001, Kraków 2005
- J.W. Adamowski, O pilnej potrzebie formalnego powołania w Polsce nauki o komunikowaniu i mediach społecznych jako dyscypliny naukowej, "Studia Medioznawcze",2009 , nr4
- W. Pepliński, Czy nauka o dziennikarstwie i komunikacji społecznej może wybić się na niezależność?, "Studia Medioznawcze", 2009, nr 4
- J. Dąbała, O sensowności uznania nowej dziedziny nauki, "Studia Medioznawcze",2009 , nr4
- Sequel. Dalsze przygody kultury w globalnym świecie, Warszawa 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171433668