PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | z. 62, nr 1203 | 155--162
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingowe usługami bankowymi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Management of Banking Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej pracy pokazano istotę zarządzania marketingowego usługami bankowymi. Wyjaśniono pojęcia marketingu, strategii marketingowej i jej składowe oraz orientację marketingową na bank. Przedstawiono wybrane strategie stosowane przez banki w latach 2009-2014. Dokonano analizy wybranych elementów strategii marketingowych banków, wskazując na elementy podlegające ewolucji. Przedstawiono kierunki marketingowe banków na kolejne lata działalności.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper, showing the essence of marketing management in banking services. Explained the concept of marketing, marketing strategy and its components and the orientation of marketing at the bank. Presents selected strategies used by banks in the period 2009-2014. An analysis of selected elements of the marketing strategies of banks indicating the elements of the subject of evolution. Presents trends in bank marketing activities for the coming years.(original abstract)
Rocznik
Strony
155--162
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • [1] Altkorn J.: Podstawy marketingu bankowego, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
  • [2] Ditel J.: Marketing, PWE, Warszawa 1985, s. 19.
  • [3] Dziewanowska K., Kacprzak A.: Komunikacja marketingowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
  • [4] Grzegorczyk W.: Strategie marketingowe banków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • [5] Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Prentice Hall, Englewood Cliffd, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • [6] Kotliński G.: System informacji marketingowej w zarządzaniu bankiem komercyjnym, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 1999.
  • [7] Kozielski R.: Marketing doświadczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.
  • [8] Ofiarski Z.: Prawo bankowe, Lex a Wolters Kulwer Business, Warszawa 2011, s. 26.
  • [9] Obłój K.: Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1997.
  • [10] Olearnik J.: Współczesne orientacje działalności rynkowej banków, [w:] Banki a gospodarka Polska, (red.), J. Jerschin, Instytut Badań i Opinii Publicznej, Kraków 1994.
  • [11] Limański A., Śliwińska K.: Marketing - zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, Difin, Warszawa 2002, ss. 29-30.
  • [12] Solarz J.K.: Zarządzanie strategiczne w bankach, Poltex, Warszawa, 1997.
  • [13] Wojtaszek H.: Wzorowy współczesny menadżer, (red.), Smoląg i inni, [w:] Organizacja i Zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe Politechniki Częstochowska, Częstochowa 2014.
  • [14] Wojtaszek H.: Zarządzanie zróżnicowanym zespołem kulturowo, [w:] Ekspatrianci w Polsce, (red.), S. Przytuła, Wydawnictwo Naukowe Texter 2014.
  • [15] Wojtaszek H.: Zmiany kierunkowe w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie banków, Wyzwania i Perspektywy Współczesnego Zarządzania, [w:] Logistyka. Marketing. Kapitał ludzki, Wydawnictwo Naukowe Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2014.
  • [16] Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (tekst jedn.: Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434004

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.