PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 (46) | 187--189
Tytuł artykułu

"Central European Journal of Communication"

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od działalności Ivy'ego L. Lee i Edwarda L. Bernaysa w początkach XX w. w ramach modelu agenta prasowego do dzisiejszych modeli strategicznego zarządzania dialogiem wiodła długa i kręta droga rozwoju dziedziny, jaką jest public relations. Oba angielskie człony nazwy - "public", czyli publiczny, otwarty, transparentny, oraz "relations", czyli relacje, kontakt - wspólnie tworzą nadal dość enigmatyczny termin, określający aspekt komunikowania społecznego. Zwłaszcza, że PR w Polsce jest dziedziną wciąż stosunkowo młodą i wymagającą opracowań, szczególnie przekrojowych i porównawczych. A takie oferuje nam, w wiosennym numerze z 2011 r. w całości poświęconym funkcji public relations we współczesnym społeczeństwie, pismo Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej "Central European Journal of Communication" (dalej: CEJC). Numer, zatytułowany The role and function of public relations in contemporary society. PR between service for an organization and the public, to wydawnictwo szczególne, opierające się na dorobku badawczym naukowców z wielu, krajowych i międzynarodowych, ośrodków akademickich, podejmujące nie lada wyzwanie znalezienia odpowiedzi na tytułowe pytanie o rolę PR-u. Dodajmy, rolę kontrowersyjną ze względu na towarzyszące jej napięcie wynikające z pracy na rzecz i w interesie organizacji, która komunikuje, a z drugiej strony służebności względem otoczenia, do którego komunikuje. PR etyczny, PR w swoim modelowym wydaniu nie jest łatwy, miły i przyjemny. Nie jest też zwykłym "słowem-wytrychem", tak często używanym przez dziennikarzy czy polityków. Tym bardziej zatem ten numer CEJC powinni przeczytać wszyscy szafujący modnym obecnie skrótem "PR", gdyż wówczas mają szansę dostrzec, jak wymagająca, ale i ciekawa jest to dyscyplina. Szkoda jedynie, że język angielski, w którym wydany CEJC, ograniczy liczbę odbiorców proponowanych treści. Warto, aby pismo polskiego (nomen omen) stowarzyszenia specjalistów ds. komunikacji zadbało chociażby o wkładkę z abstraktami w języku polskim. Autorzy zebrani w recenzowanym numerze "Central European Journal of Communication" formułują istotne wnioski dotyczące bardzo szerokiego spektrum funkcjonowania celowego zarządzania komunikacją. Choć jest on jednym z licznych ostatnio opracowań z dziedziny public relations, to jednym z niewielu niebędących monografią książkową i wydanych po angielsku w Polsce. Skrótowość opracowania problematyki narzucana przez samą formę artykułu naukowego gwarantuje zwartą, logiczną konstrukcję tekstów. Dzięki ich lekturze wielu teoretyków PR-u ma szansę wzbogacić swoją wiedzę, wielu zaś praktyków urozmaicić swój warsztat i, co ważniejsze, poszerzyć perspektywę, z której postrzega swój zawód specjalisty ds. public relations. A w końcu to właśnie otwartość i rozwój są immanentną częścią owej profesji. (fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
187--189
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434036

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.