PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 | 8--11
Tytuł artykułu

Communicative Competence of Public Sector Managers in Poland and in the World

Autorzy
Warianty tytułu
Kształtowanie kompetencji pracowniczych oraz ich wpływ na bezpieczeństwo w pracy
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest diagnoza dominujących sposobów komunikowania się w organizacjach sektora publicznego. Zidentyfikowane w toku badań empirycznych sposoby komunikowania się w organizacjach zostały potraktowane jako konsekwencja kompetencji komunikacyjnych kadry menedżerskiej sektora publicznego. W artykule przywołano badania zrealizowane wśród 1716 pracowników zatrudnionych w 220 organizacjach sektora publicznego zlokalizowanych przede wszystkim w Europie. Przeprowadzone badania wskazały na większą skłonność zarządzających w sektorze publicznym do przekazywania informacji drogą służbową. W organizacjach tych dominuje formalny przepływ informacji. Istotnym zidentyfikowanym mankamentem kompetencji komunikacyjnych kadry menedżerskiej jest przywiązywanie zbyt małej uwagi do roli sprzężenia zwrotnego w organizacjach. (abstrakt oryginalny)
EN
The potential area of energy crops in Poland is estimated at 1.0-4.5 million ha. The decrease in the prices of energy reduces the high pressure to cut the costs of biomass production. The aim of this study is an analysis of the use of tractors, trailers and loaders on model farms producing energy crops, which have different areas, intensity of production and quality of soils in the five regions of Poland. The use of those machines increased along with the farm area, the soil quality and production intensity. The best use was in central and south-west part of Poland where the farmers get the highest yields. The use of tractors, trailers and loaders on the smallest farms is low, so they should buy used machines. The use is satisfactory on 130 ha of farmland, but only farms with 600 and 1500 ha of farmland guarantee good use of the machinery. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
8--11
Opis fizyczny
Twórcy
  • Opole University of Technology
Bibliografia
  • Bieda J. (1998), Menedżer metody i techniki pracy, Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach, Katowice.
  • Bieńkowska A., Brol M.W. (2011), Zarządzanie przez kompetencje, w M. Hopej, Z. Kral (red), Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław
  • Filipowicz G. (2004), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa.
  • Hawrysz L. (2014), Communication as a determinant of an effectiveness of the implementation of management system based on the quality, Advanced Research in Scientific Areas, EDIS Publishing Institution of the University of Zilina, Vol. 3, Issue 1.
  • Hawrysz L., Hys K. (2014), Communication channels of middle managers and non-managers in public sector organisations in Poland, International Journal of Contemporary Management, Vol. 13, No. 2.
  • Hawrysz L., Niematerialne czynniki konstytuujące systemy zarządzania oparte na jakości w organizacjach sektora publicznego, Difin, Warszawa, 2014.
  • Kardas J., (2006), Zarządzanie kompetencjami kadr kierowniczych w małym i średnim przedsiębiorstwie, w L. Zbiegień-Maciąg, E. Beck (red), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w otoczeniu globalnym-pomiędzy "starym" a "nowym", Redakcja Uczelnianych Wydawnictw Naukowo-Dydaktycznych AGH, Kraków
  • Levy-Leboyer C. (1997), Kierowanie kompetencjami. Bilanse doświadczeñ zawodowych, Poltext, Warszawa.
  • McShane S. L., Von Glinów M. A. (2003), Organizational behavior: Emerging realities for the workplace revolution, McGraw-Hill, Boston, [cyt. za:] K.L. Guo, Y. Sanchez (2005), Workplace communication, [w:] N. Borkowski, Organizational Behavior for Healthcare Managers, Jones and Barlett Publishers, Sudbury
  • Moczydłowska J. (2008), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi a motywowanie pracowników, Difin, Warszawa.
  • Mohr J., Sohi R.S. (1995), Communication Flows in Distribution Channels: Impact on Assessments of Communications Quality and Satisfaction, Journal of Retailing, Vol. 71, No. 4.
  • Oleksyn T. (2006), Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  • Orczykowska A. (2006), Zarządzanie kompetencjami kadr kierowniczych w małym i średnim przedsiębiorstwie, [w:] L. Zbiegień-Maciąg, E. Beck (red), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w otoczeniu globalnym-pomiędzy "starym" a "nowym", Redakcja Uczelnianych Wydawnictw Naukowo- Dydaktycznych AGH, Kraków.
  • Penc J. (2008), Organizacja i menedżerowie jutra. Implikacje dla procesów kształcenia, [w:] B. Urbaniak (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi. Problemy dydaktyki, Difin, Warszawa.
  • Pszczołowski T. (1978), Mała encyklopedia prakseoloii teorii organizacji, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław
  • Rostkowski T., Sczęsna A. (2004), Zarządzanie kompetencjami, [w:] T. Rostkowski (red.) Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa.
  • Ryan G., Emmerling R.J., Spencer L.M. (2009), Distinguishing high-performing European executives. The role of emotional, social and cognitive competencies, Journal of Management Development, Vol. 28 No. 9.
  • Sajkiewicz A. (2002), Jakość zasobów pracy, Poltext, Warszawa.
  • Sidor-Rządkowska M. (2006), Kompetencyjne systemy ocen pracowniczych. Przygotowanie wdrażania, integrowanie z innymi systemami zarządzania zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.
  • Sikorski Cz. (2009), Nauka o zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.
  • Somerville K., Elliott C. (2011), Strategies to improve client service: Exemplars in the Canadian federal government, The Innovation Journal. The Public Sector Innovation Journal, No. 2.
  • Stewart David W. (2001), Kompetencyjne zarządzanie zasobami ludzkimi, w B. Kudrycka (red.) Rozwój Kadr Administracji Publicznej, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Białymstoku, Białystok.
  • Szaban J.M. (2007), Zachowania organizacyjne. Aspekt międzykulturowy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Walkowiak R. (2007), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Kompetencje, nowe trendy, efektywność, Dom Organizatora, Toruń.
  • Wawrzyniak B. (red.) (2003), Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Koźmińskiego, Warszawa.
  • Winterton J. (2009), Competence across Europe: highest common factor or lowest common denominator?, Journal of European Industrial Training Vol. 33 No. 8/9.
  • Załoga W. (2013), Model kompetencji menedżera w nowoczesnej organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Seria: Administracja i Zarządzanie, No. 97
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434122

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.