Warianty tytułu
Integrated political communication - attempt of redefining political marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Środowisko public relations od dawna rozważa koncepcję dalszego rozwoju dziedziny oraz jej powiązań z marketingiem. W ostatnim czasie, także w Polsce, coraz donioślej mówi się o rozejściu się dróg obu dziedzin, co szczególnie pokazują debaty organizowane przez ośrodki naukowe zajmujące się edukacją i badaniami z zakresu komunikowania. Specjaliści oceniają, iż połączenie marketingu i public relations prowadzi do podporządkowania PR-u temu pierwszemu. Co za tym idzie, PR przestaje pełnić funkcję zarządzania komunikacją, a skłania się ku kreowaniu pozytywnego wizerunku w celach marketingowych. Prowadzi to, po pierwsze, do postrzegania public relations jako narzędzia pomnażania zysku, a po drugie - do zachowań nieetycznych w postaci wynagradzania za rezultaty czy też obsługę projektów, budzących - posługując się eufemizmem - kontrowersje.(fragment tekstu)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski, doktorant
Bibliografia
- M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce, Warszawa 2007
- R. Wiszniowski, Marketing polityczny. Koncepcje teoretyczne i praktyka, [w:] Studia z teorii polityki. T. 2. Wyd. 2 popr., Wrocław 1998
- G.M. Broom, Effective Public Relations, Upper Saddle River 2009
- P. Kotler, S.J. Levy, Broadening the Concept of Marketing, "Journal of Marketing" Nr 33 (1969)
- T. Sztucki, Encyklopedia marketingu. Definicje, zasady, metody, Warszawa 1998
- Public relations. Społeczne wyzwania, red. nauk. J. Olędzki, Warszawa 2007
- G. Ulicka, Wpływ marketingu politycznego na zmiany w życiu publicznym państw demokratycznych, [w:] Trudna szkoła polityki. Szanse, ryzyko, błąd, red. T. Klementowicz, Warszawa 1996
- W. Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006
- B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2007
- T. Płudowski, Komunikacja polityczna w amerykańskich kampaniach wyborczych, Warszawa 2008
- M. Jaśniok, Strategie marketingowe na rynku politycznym, Kraków 2007
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434184