PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 68 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego : stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 2 | 541--548
Tytuł artykułu

Komunikacja wizualna w zarządzaniu e-biznesem

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Visual Communication in the Management of E-Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikowanie międzyludzkie jest znane od niepamiętnych czasów. Rozwój komunikacji w zakresie technologicznym pozwolił na przekazywanie informacji niezależnie od miejsca i czasu nadawcy. Początkowa komunikacja oparta była na zmyśle wzroku. Prehistoryczny człowiek odkodowywał informacje zaszyfrowane w rysunkach naskalnych, czytał je i poprzez obraz przekazywał dalej. Później pojawiło się słowo mówione i pisane, to one przez bardzo długi czas były nośnikami komunikacji i informacji. W końcu dla prawidłowego odczytania treści słowo zostało wsparte przez obraz, a następnie przez nie wyparte. Obraz bierze udział w tworzeniu rzeczywistości, tłumaczy ją, informuje o jej zaletach i zasadach poruszania się po niej. Bez obrazu współczesny człowiek czuje się wyizolowany, samotny i przerażony. Powstała potrzeba oznaczania przestrzeni, a to doprowadziło do rozwoju takiej dziedziny jak komunikacja wizualna. Komunikacja wizualna wytwarza informację, przekształca ją i przekazuje dalej. Kodem do odbioru informacji wizualnej jest zmysł wzroku. (fragment tekstu)
EN
In a culture which is dominated by visual communication using the word is hard and in some situations insuficient. The word and image may be interpreted in different ways, using various emotional undertones, weight and a scale. Therefore, the use of images in building relations with a consumer is increasingly common in marketing communication. The image and role is frequently to define the word more precisely, and to bring about the proper reception, in the correct context of impression and emotion. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434264

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.