PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 987 Kierunki rozwoju controllingu a praktyka polskich przedsiębiorstw | 124--135
Tytuł artykułu

Koncepcja systemu controllingu w zarządzaniu wartością

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Controlling może być znakomitym instrumentarium w realizacji nadrzędnego celu działalności przedsiębiorstwa. Aby systematycznie generować dodatkową wartość dla właścicieli i powiększać ich bogactwo, controller powinien w toku bieżącej działalności badać wszelkie składowe procesu kreowania wartości. Zatem wszystko, co się dzieje w przedsiębiorstwie (zjawiska, procesy, działania, podejmowane decyzje, przekształcenia), musi pozostawać w centrum zainteresowania controllingu. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Black A., Wright P., Bachman J.E.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
  • Copeland T., Koller T., Murrin J.: Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm. Wig-Press, Warszawa 1997.
  • Cwynar A., Cwynar W.: Motywacyjne programy partycypacji kierownictwa we własności przedsiębiorstwa a wartość dla akcjonariuszy (część I). "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001 nr 7.
  • Cwynar A., Cwynar W.: Systemy motywacyjne związane z koncepcją EVA. "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000 nr 4.
  • Cwynar A., Cwynar W.: Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje - systemy - narzędzia. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002.
  • Ehrbar A.: EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Wig-Press, Warszawa 2000.
  • Goliszewski J.: Controlling - system koordynacji przedsiębiorstwa (I). "Przegląd Organizacji" 1990 nr 8-9.
  • Günther T.: Value based performance measures for decentral organization units - a critical appraisal, http://www.bham.ac.uk.
  • Komorowski J.: Budżetowanie jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Michalski M.: Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich. Wig-Press, Warszawa 2001.
  • Morrin R.A., Jarrell S.L.: Driving shareholder value. Value-building techniques for creating shareholder wealth. McGraw-Hill, New York 2001.
  • Rappaport A.: Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora. Wig-Press Warszawa 1999.
  • Steinmann H., Schreyögg G.: Zarządzanie. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995.
  • Young S.D., O'Byrne S.F.: EVA and value-based management. A practical guide to implementation. McGraw-Hill, New York 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434358

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.