Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Controlling może być znakomitym instrumentarium w realizacji nadrzędnego celu działalności przedsiębiorstwa. Aby systematycznie generować dodatkową wartość dla właścicieli i powiększać ich bogactwo, controller powinien w toku bieżącej działalności badać wszelkie składowe procesu kreowania wartości. Zatem wszystko, co się dzieje w przedsiębiorstwie (zjawiska, procesy, działania, podejmowane decyzje, przekształcenia), musi pozostawać w centrum zainteresowania controllingu. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
124--135
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Black A., Wright P., Bachman J.E.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.
- Copeland T., Koller T., Murrin J.: Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm. Wig-Press, Warszawa 1997.
- Cwynar A., Cwynar W.: Motywacyjne programy partycypacji kierownictwa we własności przedsiębiorstwa a wartość dla akcjonariuszy (część I). "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2001 nr 7.
- Cwynar A., Cwynar W.: Systemy motywacyjne związane z koncepcją EVA. "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2000 nr 4.
- Cwynar A., Cwynar W.: Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje - systemy - narzędzia. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002.
- Ehrbar A.: EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Wig-Press, Warszawa 2000.
- Goliszewski J.: Controlling - system koordynacji przedsiębiorstwa (I). "Przegląd Organizacji" 1990 nr 8-9.
- Günther T.: Value based performance measures for decentral organization units - a critical appraisal, http://www.bham.ac.uk.
- Komorowski J.: Budżetowanie jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
- Michalski M.: Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich. Wig-Press, Warszawa 2001.
- Morrin R.A., Jarrell S.L.: Driving shareholder value. Value-building techniques for creating shareholder wealth. McGraw-Hill, New York 2001.
- Rappaport A.: Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora. Wig-Press Warszawa 1999.
- Steinmann H., Schreyögg G.: Zarządzanie. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995.
- Young S.D., O'Byrne S.F.: EVA and value-based management. A practical guide to implementation. McGraw-Hill, New York 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434358