PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2(14) Turystyka i rekreacja : przygoda w plenerze = Tourism and Recreation Adventure Outdoors | 53--68
Tytuł artykułu

Bariery i możliwości rozwoju turystyki zagranicznej w wybranych państwach regionu Południowej Afryki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourism Development Barriers in Selected Countries of the Southern African Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym obszarem międzynarodowego ruchu turystycznego jest obecnie Europa. Systematyczny wzrost liczby turystów oraz zmiana miejsca ich zamieszkania i zainteresowań w połączeniu z rozwojem nowych technologii i coraz większymi inwestycjami w sektor turystyczny w innych regionach świata powodują jednak zmniejszanie się udziału Europy w turystyce światowej na korzyść innych kontynentów. Procentowy wzrost udziału regionu Afryki w rynku światowym wydaje się stosunkowo niewielki i mało znaczący (jej udział w światowym ruchu turystycznym w 2013 r. wyniósł tylko 5%), jednak przy rosnącej liczbie turystów przewiduje się wzrost zainteresowania turystycznego tym regionem. Celem niniejszego artykułu jest wskazanie głównych barier rozwoju ruchu turystycznego w wybranych państwach regionu Południowej Afryki oraz przedstawienie koncepcji zwiększenia zainteresowania turystycznego tymi państwami. Artykuł prezentuje również wyniki międzynarodowych badań sondażowych określających zainteresowanie turystyczne regionem Południowej Afryki w innych częściach świata. Kwestionariusz ankiety został przygotowany w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i hiszpańskiej) dla mieszkańców 21 krajów świata.(abstrakt oryginalny)
EN
At Present, The Main Area For International Tourism is Europe. However, in connection with the development of new technologies and an increasing investment in the tourism sector in other regions of the world, a systematic increase in the number of tourists, changes in their place of origin and their interests, actually cause a decline in the European share of the global tourism market, thus benefitting other continents. The percentage increase of tourism in the African region seems to be relatively small and insignificant (Africa's share of world tourism in 2013 was amounted to only 5%), but with an increasing total number of tourists an increase of tourist interest of this region is estimated too. The main purpose of this article is to point out the barriers of tourism development in selected countries in the South African region and to present the concepts which may increase tourist interest to visit these countries. The article presents the results of an international survey. The questionnaire was conducted in three languages (Polish, English, and Spanish) among residents of 26 countries of the world.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Africa Region Tourism Strategy: Transformation through Tourism (2011), Washington: World Bank.
  • Central Intelligence Agency (2014), South Africa, www.cia.gov/library/publications/ the-world-factbook/geos/sf.html [28.09.2014].
  • Human Development Report 2005. International cooperation at a crossroads. Aid, traid and security in an unequal world, USA: United Nations Development Programme.
  • Kukliński A. (1976), Afryka, gospodarka, społeczeństwo, Warszawa: Książka i Wiedza.
  • Milewski J., Lizak W., Łęcka I., Vorbrich R. (2002), Stosunki międzynarodowe w Afryce, Warszawa: Scholar.
  • Milewski J., Lizak W., Solarz M.W. (2002), Stosunki międzynarodowe w Afryce, Warszawa: Scholar.
  • South African Tourism Annual Report (2013), South Africa: The Strategic Research Unit Sandton.
  • Turner R., Sears Z. (2013), Travel & Tourism as a Driver of Employment Growth. The Travel & Tourism Competitiveness Report 2013, World Economic Forum.
  • UNCTAD (2001), World Investment Report 2001 Promoting Linkages, Overview, New York - Genewa.
  • WTO (2015), UNWTO Tourism Highlights. 2015 Edition, Madrid.
  • WTO (2015), UNWTO Tourism Highlights. 2015 Edition, Madrid.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434830

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.