Warianty tytułu
The Role of E-commerce Platforms in the Development of Start-ups in the Fashion Market in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest model platform handlu elektronicznego business-to-consumer i uwarunkowania jego rozwoju na rynku mody w Polsce. Celem artykułu jest przedstawienie czynników decydujących o atrakcyjności tego modelu biznesowego dla projektantów i producentów mody. Model analizowany jest z perspektywy (1) obecnego stanu rozwoju handlu elektronicznego, (2) specyfiki rynku mody, (3) potrzeb młodych projektantów i producentów ubrań oraz (4) wymagań klientów na tym rynku. Podstawą analizy jest działalność platform handlu elektronicznego działających w głównej mierze na rynku polskim, m.in. Showroom, PolscyProjektanci, Mustache, Conceptshop, MyBaze i DaWanda. (abstrakt oryginalny)
The subject of this paper is the model of business-to-consumer e-commerce platforms and conditions of its development in the fashion market. The aim of the paper is to present the factors determining the attractiveness of this business model for fashion designers and manufacturers. The model is analyzed from the perspective of (i) the current state of development of electronic commerce, (ii) the specifics of the fashion market, (iii) the needs of young designers and manufacturers of clothes and (iv) the requirements of customers in this market. The analysis is focused on the activity of e-commerce platforms operating mainly on the Polish market, including Showroom, PolscyProjektanci, Mustache, Conceptshop, MyBaze and DaWanda. (original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Aziewicz, D., Górka, J. i Skoczny, T. (2015). Analiza antymonopolowa w przypadku koncentracji przedsiębiorców na rynkach dwustronnych. Warszawa: Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych.
- Blanc, S. i Dorf, B. (2012). The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company. Pescadero: K&S Ranch.
- International Data Group Poland (2015). Raport E-commerce Standard 2015. Warszawa: International Data Group Poland.
- Fundacja im. Lesława Pagi (2015). E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem? Warszawa: Fundacja im. Lesława Pagi.
- Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich (2008). Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
- Ries, E. (2011). The Lean Startup. New York: Crown Business.
- Targański, В. (2010). Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego. Warszawa: Wolters Kluwer business.
- Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Ministerstwo Gospodarki (2014). E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach. Warszawa: Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Ministerstwo Gospodarki.
- http://conceptshop.pl/regulations/service (17.02.2016).
- http://fashionbiznes.pl/ranking-polskich-platform-sprzedazy-internetowej (10.02.2016).
- http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/wywiady/kluby-zakupowe-w-polsce-tak-zarabiaja-na-klientach-245544 (11.02.2016).
- http://mediafm.net/art/42758/juz-7-mln-internautow-odwiedza-e-sklepy-z-moda.html (1.02.2016).
- http://pl.dawanda.com/page/faq_selling (23.01.2016).
- http://pl.dawanda.com/page/service_fees (17.02.2016).
- http://www.emarketservices.com/start/Knowledge/index.html (12.02.2016).
- http://www.limango.pl (18.01.2016).
- http://www.metail.com (19.02.2016).
- http://www.pakamera.pl/terms.php
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171434944