PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 5 | 59--70
Tytuł artykułu

Media społecznościowe w procesie rekrutacji : perspektywa pracodawców i przyszłych pracowników

Warianty tytułu
Social Media in Recruitment Process : Perspective of Employee and Potential Employees
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest zdiagnozowanie, jak w procesie rekrutacji postrzegane są media społecznościowe przez pracodawców oraz pracowników. Korzystając z zasobów literaturowych opisujących ten temat, przeprowadzono analizę SWOT procesu rekrutacji wykorzystującego media społecznościowe. Analizę opracowano z perspektywy pracodawców, natomiast punkt widzenia pracowników na proces rekrutacji wspomagany mediami społecznościowymi zbadano na podstawie elektronicznego badania ankietowego, w którym wzięło udział 152 respondentów. Były to osoby aktywne zawodowo bądź właśnie wchodzące na rynek pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, it is hard to imagine a world without social media. Therefore, it seems natural that they can affect all areas of our lives - including professional life. The main purpose of the article is to show the influence of using social media on Human Resource Management especially in recruitment process. The article includes two perspective on the main issue of this subject - from employee and potential employees. In the first part of the article authors present strengths and weaknesses of the social media as well as the opportunities and threats for organizations in the recruitment process (SWOT analysis). Perspective of employees is showed by empirical research which was carried out in the first half of last year among 152 respondents, both: working or entering the labour market.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--70
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
autor
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Agresta, S. and Bonin, B.B. (2011), Perspectives on Social Media Marketing, Course Technology, A Part of Cengage Learning, Boston, MA.
  • 2. Berthon, P.R. et al., (2012), Marketing meets Web 2.0, social media, and creative consumers: implications for international marketing strategy, "Business Horizons", Vol. 55 No. 3, pp. 261 -71.
  • 3. Bondarouk T., et al., (2014), What Is the Future of Employer Branding Through Social Media?, in Bondarouk T. R. Olivas-Lujan M. (ed.) Social Media in Human Resources Management, "Advanced Series in Management", Vol. 12, Emerald Group Publishing Limited, pp. 23 - 57.
  • 4. Czaplicka M. (2014), Zarządzanie kryzysem w social media, Helion.
  • 5. Dreher S. (2014), Social media and the world of work, "Corporate Communications, An International Journal", Vol. 19 Iss 4 pp. 344 - 356.
  • 6. Global recruiting trends, 2013, [online] [15.03.2016], available at: https://business.linkedin.com/ content/dam/business/talent-solutions/global/en_US/site/pdf/datasheets/linkedin-us-recruiting-trends-2013-en-us.pdf
  • 7. Hysa B. Mularczyk A., Zdonek I. (2015), Social media - the challenges and the future direction of the recruitment process in HRM area, Studia Ekonomiczne nr 234, UE Katowice, s. 54-67.
  • 8. Jennings M. (2014), The 2014 Recruitment Technology Trends Report, [25.03.2016] available at: https://www.recruiter.com/recruitment-technology-trends-2014.pdf
  • 9. Kampioni-Zawadka M. (2014), Wykorzystanie mediów społecznościowych w rekrutacji pracowników i ich wpływ na budowanie wizerunku atrakcyjnego pracodawcy, Studia Oeconomica Posnaniensia, Vol. 2, No 9 (270),pp. 61- 80.
  • 10. Kaplan Andreas M., Haenlein M. (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons", Vol. 53, Issue 1, pp. 59-68.
  • 11. Ngai Eric W.T et al. (2015), Social media models, technologies, and applications, "Industrial Management & Data Systems", Vol. 115 Iss 5 pp. 769 - 802.
  • 12. Okazaki S., Taylor Charles R. (2013), Social media and international advertiseng: theoretical challenges and future directions, "International Marketing Review", 2013, Vol. 30 Issues 1, pp. 56-71.
  • 13. Palonka J., Porębska-Miąc T. (2014), Rekrutacja w mediach społecznościowych [w:] Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produkcji, R. Knosala (red), Oficyna Wydawnicza PTZP, Opole s. 978-989.
  • 14. Rekrutacja w Social Media - wady i zalety, [online] [22.03.2016]. Dostępny w Internecie: http:// hrstandard.pl/2011/10/12/rekrutacja-w-social-media- -wady-i-zalety/
  • 15. Ruth N., Bolton A., Parasuraman A., et al. (2013), Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda, "Journal of Service Management", Vol. 24 Iss 3 pp. 245 - 267.
  • 16. Ślusarczyk B. , Golnik R. (2014), The recruitment process in transnational organization, "Polish Journal of Management Studies", Vol. 10, No 1, pp 189-197.
  • 17. Zdonek I. Hysa B. Mularczyk A. (2015), Self-promotion on the Internet, Studia Ekonomiczne nr 234, UE Katowice, s. 214-226.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435290

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.