PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
15 (2016) | nr 2 | 103--112
Tytuł artykułu

Informal Channels of Communication Used by Enterpises

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wykorzystanie komunikacji nieformalnej przez przedsiębiorstwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W literaturze przedmiotu skupiano się do tej pory na procesie komunikacji nieformalnej z punktu widzenia głównie konsumenta. Skoro przedsiębiorstwo może stymulować, a także wykorzystywać komunikację nieformalną jako jeden z instrumentów komunikacji marketingowej, może być zatem również postrzegane jako nadawca i odbiorca w tym procesie. Powstaje zatem pytanie, czy i w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą zarządzać procesem komunikacji nieformalnej w ramach swoich struktur? Celem artykułu jest zidentyfikowanie różnych sposobów wykorzystania komunikacji nieformalnej przez przedsiębiorstwa na podstawie literatury oraz badań własnych, jak również przedstawienie szans i zagrożeń związanych z zarządzaniem procesem komunikacji nieformalnej. (abstrakt oryginalny)
EN
To date, extant literature on the subject of word of mouth (WOM) has largely been devoted to the process of WOM communication from the consumer's point of view. However, since companies are able to stimulate as well as employ WOM as one of marketing communication's instruments, they may be perceived as both senders and receivers in this process. Therefore, the question is this: Can companies manage the process of word-of-mouth communication within the framework of their structures, and if so, how? This article's aim is to identify various methods companies can use to exploit WOM on the basis of source literature and our own studies, as well as to discuss opportunities and risks related to the process of management of WOM communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
103--112
Opis fizyczny
Twórcy
  • Kozminski University, Warsaw, Poland
  • Kozminski University, Warsaw, Poland
Bibliografia
  • Anderson, E.W. (1998). Customer Satisfaction and Word of Mouth. Journal of Service Research, 1 (1), 5-17.
  • Arndt, J.A. (1967). Word of Mouth Advertising. Foundation, New York.
  • Brown, M.R., Bhadury R.K., Pope, N.K.Ll. 2010. The Impact of Comedie Violence on Viral Advertising Effectiveness. Journal of Advertising, 39 (1), 49-65.
  • Buttle, F.A. (1998). Word of Mouth: Understanding and Managing Referral Marketing, Journal of Strategic Marketing, 6 (3), 241-254.
  • Chew, P., Wirtz, J. (2001). The effects of incentives, satisfaction, tie strength, and deal pronevess on word-of-mouth behaviour. Asia pacific Advences in Consumer Researth 4. Association for Consumer, Duluth MN.
  • Chu, S.C., Kim, Y. (2011). Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites. International Journal of Advertising, 30 (1), 47-75.
  • De Bruyn, A., Lilien, G.L. (2008). A Multi-Stage Model of Word-of-Mouth Influence through Viral Marketing, International Journal of Research in Marketing, 25 (3), 151-163.
  • Ertmanska, K. (2015). Community supported agriculture (CSA) as a form of sustainable consumption. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia, 14 (2), 51-59.
  • Kozinets, R.V., de Valck, K., Wojnicki, A.C. Wilner, S.J.S. (2010). Networked Narratives: Understanding Word-of-Mouth Marketing in Online Communities, Journal of Marketing, 74 (2), 71-89.
  • Kucia, M., Mazurek, G. (2011). Affiliate marketing and its potential - empirical studies in: Management of Technological Changes. Proceedings of the VII International Conference, Rusu C., Democritus University of Thrace, Aleksandroupolis, 165-169.
  • Lang, B. (2011). How Word of Mouth Communication Varies across Service Encounters. Managing Service Quality, 21 (6), 583-598.
  • Lang, B., Hyde, K. (2013). Word of mouth: What we know and what we have yet to learn. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction & Complaining Behavior, 26, 3-18.
  • Lesáková, D. (2013). Grocery products in senior's shopping behaviour. Acta Scientiarum Polonorum, Oeconomia, 12 (2), 55-63.
  • Magnini, V.P. (2011). The Implications of Company-Sponsored Messages Disguised as Word-of-Mouth. Journal of Services Marketing, 25 (4), 243-251.
  • Mazurek, G. (2009). Web 2.0 implications on marketing. Management of organisations: Systematic Research, 51, 69-81.
  • Mazurek, G. (2012). Virtualization of marketing. Contemporary Management Research, 8, 3, 195-204.
  • Mącik, R., Mazurek, G., Mącik, D. (2012). Channel characteristics' influence on physical vs. virtual channel choice for information search and purchase - the case of Polish young customers. International Journal of Cyber Society and Education, 5, 1, 35-54.
  • Rosen, E. (2000). Academy of Buzz. New York, Doubleday.
  • Schmitt, Ph., Skiera, B., Van den Bulte, Ch. (2011). Referral Programs and Customer Value. Journal of Marketing, 75 (1), 46-59.
  • Silverman, G. (2001). The Secrets of Word-of-Mouth Marketing: How to Trigger Exponential Sales through Runaway Word of Mouth. American Management Association, New York.
  • Strutton, D., Taylor, D.G., Thompson, K. (2011). Investigating Generational Differences in E-WOM Behaviours. International Journal of Advertising, 30 (4), 559-586.
  • Tkaczyk, J., Awdziej, M. (2013). E-WOM - Findings from the Creative Industries in Poland. Studia Ekonomiczne, 149, 200-211.
  • Williams, M.F., Buttle, F.A. (2011). The Eight Pillars of WOM Management: Lessons From a Multiple Case Study. Australasian Marketing Journal, 19 (2), 85-92.
  • Wirtz, J., Chew, P. (2002). The effects of incentives, deal proneness, satisfaction and tie strength on word-of-mouth behaviour. International Journal of Service Industry Management, 13 (2), 141-162.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435374

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.