Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Use of IPA Analysis in Cosmetics Packaging Surveys
Języki publikacji
Abstrakty
Głównym celem publikacji jest pokazanie zastosowania analizy IPA (ang. Importance-Performance Analysis) do oceny czynników wpływających na zadowolenie klientów z opakowań kosmetyków. Uzyskane wyniki przede wszystkim pokazują, jak rożne podejścia do analizy wpływają na ostateczny kształt wniosków, mogących stanowić wskazówkę, które aspekty opakowań są istotne dla klientów w trakcie zakupu kosmetyków. (abstrakt oryginalny)
The main objective of this paper is to show the use of Importance-Performance Analysis (IPA) to evaluate the factors influencing the customer satisfaction with the cosmetic packaging. The results primarily present how different approaches to the analysis affect the final shape of the proposals, indicating what packaging aspects are important to customers when purchasing cosmetics. (original abstract)
Twórcy
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
autor
- Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej
Bibliografia
- 1. Abalo, J., Varela, J. i Manzano, V. (2007). Importance values for Importance-Performance Analysis: A formula for spreading out values derived from preference rankings. Journal of Business Research, 60 (2), 115-121.
- 2. Biesok, G. i Wyród-Wróbel, J. (2016). Modele satysfakcji klienta. Warszawa: Wyd. DIFIN.
- 3. Biesok, G. i Wyród-Wróbel, J. (2015). Podejścia do analizy IPA w badaniach satysfakcji klienta. Problemy Jakości, 47 (6), 26-31.
- 4. Dobiegała-Korona, B. (2006). Wartość klienta czy wartość dla klienta?. Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, (1), 29-33.
- 5. Haffer, R. (2010). Metodyka pomiaru satysfakcji klientów jednostek samorządu terytorialnego powiatu toruńskiego. Toruń.
- 6. Huczek, M. (2013). Orientacja na klienta czynnikiem zapobiegania kryzysowi w przedsiębiorstwie. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, (1), 9-20.
- 7. Lipiecka, M. (2012). Analiza podstawą sukcesu. Przemysł Kosmetyczny, (1), 20-23.
- 8. Martilla, J. A. i James, J. C. (1977). Importance-Performance analysis. The Journal of Marketing, 41 (1), 77-79.
- 9. Matzler, K. i Sauerwein, E. (2002). The factor structure of customer satisfaction: An empirical test of the importance grid and the penalty-reward-contrast analysis. International Journal of Service Industry Management, 13 (4), 314-332.
- 10. Skowronek, I. (2012). Marketing doświadczeń: od doświadczeń klienta do wizerunku firmy. Warszawa: Wyd. Poltext.
- 11. Szymczak, J. i Ankiel-Homa, M. (2007). Opakowanie jednostkowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
- 12. Tarczydło, B. (2011). Badanie satysfakcji klientów - studium przypadku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, (72), 117-126.
- 13. Wolniak, R. i Skotnicka-Zasadzień, B. (2008). Wybrane metody badania satysfakcji klienta i oceny dostawców w organizacjach. Gliwice: Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
- http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/rola-opakowan-marketingu (9.12.2014).
- http://inwestor.msp.gov.pl/si/polska-gospodarka/wiadomosci-gospodarcze/27877,Polski-rynek-kosmetyczny-dojrzaly-rynek-wewnetrzny-i-rosnacy-eksport-rodzimych-p.html (01.04.2014).
- http://www.polishcosmetics.pl/pl/index.php/rynek-kosmetykow (10.03.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171435752