PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7 (CD) | 254--272
Tytuł artykułu

Podejście holistyczne do zarządzania korporacjami w XXI wieku

Warianty tytułu
The Holistic Approach to XXI Century Corporation Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przestrzeń w której korporacje działają w XXI wieku obarczona jest wieloma trudnościami wynikającymi z uwarunkowań społeczno-politycznych jak i gospodarczych tak w świecie jak i w najbliższym otoczeniu. Trudno sobie wyobrazić by w szybko zmieniających się warunkach można było spokojnie kontynuować wypracowane w XX wieku wzorce i metody zarządzania które muszą dziś sprostać odmiennym jakościowo i coraz szybciej zmieniającym się wyzwaniom. Przetrwanie w warunkach ciągłej turbulencji, chaosu i nieprzewidywalności wymaga wielu zmian a między innymi i w podejściu do procesu zarządzania który powinien mieć wymiar holistyczny i obejmować wszystkie obszary działalności korporacyjnej. Do zmiany związanej z podejściem do zarządzania zaliczyć można integrację koncepcji zarządzania 1,0; 2,0 i 3,0 w jeden spójny wieloaspektowy system zarządzania. System ten jest kompromisem pomiędzy koniecznością zmian a zachowaniem ciągłości tego co przetrwało próbę czasu. Podejście holistyczne do procesu zarządzania w korporacjach sprawdza się w "erze nowej normalności". (abstrakt oryginalny)
EN
The environment corporations have to deal with in the XXI century is full of socio-political and economic difficulties. It is hard to imagine that in the rapidly changing conditions of XXI century companies would still follow management practices that worked well in the past century. Enterprise survival in the conditions of permanent turbulence, chaos and unpredictability requires the holistic approach to management, encompassing all fields of corporation activities. It is based on integration of 1,0; 2,0 and 3,0 management concepts in to one comprehensive management system. This system is a compromise between the necessity of changes and continuity. The holistic approach to the management process has proved correct in the Era of the New Normality. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
254--272
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Amabile, T.M. (1996). Creativity in Context, New York: Westview Press.
  • 2. Buckingham, M., Coffman, C. (2009). Po pierwsze: Złam wszelkie zasady - Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej. Warszawa: wyd. MT Biznes.
  • 3. Buffett, W. (2011). On Business: Principles From the Sage of Omaha. Warszawa: wyd. MT Biznes.
  • 4. Davis, H., Scase, R. (2012). Managing Creativity. Buckingham: Open University Press.
  • 5. Druckier, P. (2000). Zarządzanie w XXI wieku. Warszawa: Wyd. Muza.
  • 6. Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class, New York: Basic Books.
  • 7. Griiffin, R. W. (2004). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
  • 8. Grudzewski, W., Hejduk, I., Sankowska, A., Wańtuchowicz, M. (2008). Trust Management in Virtual Environments. A Human Factors Perspective, New York: CRC Press Taylor & Francis Group.
  • 9. Hamel, G. (2008). Zarządzanie jutra. Warszawa: Wyd. RedHorse.
  • 10. Jemielniak, D. (2008). Praca oparta na wiedzy. Praca w przedsiębiorstwach wiedzy na przykładzie organizacji high-tech. Warszawa: Wyd. WAiP.
  • 11. Kowalewski, W. (red.) (2008). Współczesne paradygmaty nauk o zarządzaniu. Warszawa: Difin.
  • 12. Koźmiński, A. (2005). Zarządzanie w warunkach niepewności, Warszawa: PWN.
  • 13. Koźmiński, A. (2008). Koniec świata menedżerów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  • 14. Krawiec, F. (2008). Koncepcje przedsiębiorstwa i kierunki jej zmiany. Współczesne paradygmaty nauki o zarządzaniu. Warszawa: Difin.
  • 15. Lichtarski, J. (red.) (2008). Kierunki i dylematy rozwoju nauki o przedsiębiorstwie. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • 16. Obłój, K. (2010). Strategia współczesnej organizacji. Warszawa: PWE.
  • 17. Obłój, K. (2010). Pasja i dyscyplina strategii. Warszawa: wyd. Poltext.
  • 18. Praca zbiorowa (2012). O zmianie. Warszawa: wyd. ICAN Institute.
  • 19. Quinn, J. B., Mintzberg, H., Jones, R. M. (1998). The Strategy Process Concepts. Contexts and Cases, New York: Prentice Hall.
  • 20. Steiner, G. A. (1997). Strategy Planning. What Every Manager Must Know, New York: Free Press.
  • 21. Toor, G. (2008). Managing Creative People, England: John Wiley & Sons Ltd. West Sussex.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171436148

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.