PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 3, cz. 3 Logistyka w XXI wieku - wybrane zagadnienia | 67--77
Tytuł artykułu

Formy internacjonalizacji przedsiębiorstw jako determinanty roli menedżera logistyki dystrybucji międzynarodowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Forms of Internationalization of Enterprises as Determinants of the Role of Manager of the International Distribution Logistics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Planowanie logistyczne poprzedza opracowanie koncepcji logistycznej będącej ogólną ideą, pomysłem określającym istotę przedsięwzięć logistycznych i sposobów ich wykonania w konkretnej sytuacji przedsiębiorstwa, gdzie istotnym uwarunkowaniem może być potrzeba wprowadzenia produktu na rynek zagraniczny. Tym samym rozpoznanie i osiągnięcie pożądanego poziomu logistycznej obsługi klienta z jednoczesnym dążeniem do racjonalnych, logistycznych kosztów dystrybucji, wymaga precyzyjnego określenia międzynarodowych kanałów dystrybucji i rozdziału zadań logistycznych między podmiotami je tworzącymi, w tym podmiotami rynków usług logistycznych, z czym wiąże się koordynacja przedsięwzięć logistyczno-marketingowych adekwatnie do form ekspansji zagranicznej przedsiębiorstwa.
Tak zarysowana sytuacja decyzyjna jest jednocześnie sytuacją problemową w sensie naukowym i praktycznym. Niewątpliwie oczekujemy, aby teoria była podstawą do rekomendacji racjonalnych rozwiązań logistycznych, co autorzy mieli na uwadze prowadząc badania nad wpływem form internacjonalizacji przedsiębiorstw na rolę menedżera logistyki dystrybucji międzynarodowej. (fragment tekstu)
EN
International distribution logistic is one of the areas of scientific theory and business practice which leads to the identification and description of the processes carried out in complex, international environments. Sometimes this complexity causes that international logistic aspects are not very clear, it is difficult to distinguish what else has an international dimension, and what is the national logistic project. Thus, tasks of the manager of international distribution logistic are determined by many factors, including a form of internationalization of the company. The content of the article is a result of studies aimed at determining the effect of the main forms of internationalization of enterprises to the role of manager of international distribution logistic, which required: defining essential forms of foreign expansion of enterprises in Polish circumstances; identification the characteristics of international distribution; identification the characteristics of international distribution logistic, including differences in the number and essence of tasks of the logistic manager. Analysis and synthesis and conclusion by analogy and deduction were the main elements of the methodology of scientific research. The article presents research results contained in three parts:
-Forms of foreign expansion as the main determinants of international distribution;
-The essence of the international distribution logistic;
-Properties of international physical distribution.
The authors hope that the presented results of research are another step that is important for the development of the theory and practice of international distribution logistic, as well as they will inspire those interested to use the results in scientific and economic practice. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
  • Akademia Obrony Narodowej
Bibliografia
  • Bendkowski J., Kramarz M. (2011), Logistyka stosowana. Metody, techniki, analizy, Część I, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Brach J. (2012), Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Gołębiewski S. (2005), Obsługa celna w przepływie towarów, Wyd. Difin, Warszawa.
  • Jeannet J.P., Hennessey H.D. (2004), Global marketing strategies, Houghton Mifflin, Boston, za: Gorynia M. (2007), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, Wyd. PWE Warszawa.
  • Nowakowski M.K. (2008), Eurobiznes, Wyd. Oficyny Wydawniczej Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • Rymarczyk J. (2012), Biznes międzynarodowy, Wyd. PWE, Warszawa.
  • Zarzycka A.M. (2008), Systemy dystrybucji w eksporcie, Wyd. Oficyny Wydawniczej Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.
  • http://www.paganinitsl.pl/aktualnosci/sklad-konsygnacyjny/, 19.11.2014.
  • Przewodnik eksportera, (2011), Wyd. Centrum Obsługi Inwestora przy Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., Rzeszów 2003, www.wrota.podkarpackie.pl/res/.../przewodnik_dla_eksportera.pdf, 08.04.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171436176

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.