PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | 14 | nr 2 | 45--52
Tytuł artykułu

Problemy wdrażania nowego produktu turystycznego - turystyka ornitologiczna

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Implementation Problems of a New Product - Ornithological Tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Poniższy artykuł przedstawia problematykę wdrażania nowego ornitologicznego produktu turystycznego oraz wskazuje na istotne problemy w tym zakresie. W pracy wykorzystano wyniki przeprowadzonych badań ankietowych oraz obserwacje autora związane z kreacją szlaków ornitologicznych na terenie gmin Baranów, Markuszów, Puławy i Żyrzyn w województwie lubelskim. W artykule przedstawiona została droga od koncepcji merytorycznej, poprzez pozyskanie źródeł finansowania, aż po ofertowanie i sprzedaż gotowego produktu turystyki ornitologicznej. Postawiono tezę, iż o ile we wdrażaniu produktu problemem nie jest stworzenie metodyki i opracowanie kompleksowych założeń, o tyle większe wyzwanie stanowi finansowanie działań, a najistotniejsze bezpośrednie ofertowanie i sprzedaż gotowego ornitologicznego produktu turystycznego. Tezę tę potwierdzają przeprowadzone badania, które jednoznacznie wskazują na brak doświadczenia większości organizatorów turystyki w zakresie organizacji imprez turystyki ornitologicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
The article below presents the implementation issues for a new tourism product and points out to its essential difficulties. It is based on surveys results and the author's experiences with creating tourist trails in the area of Baranów, Markuszów, Puławy and Żyrzyn communes, in the Lubelskie Voivodship. The publication contains the description from a concept throughout the sources of funding to a ready ornithological tourism product, its offer and sale. The author proposes a thesis that creating methodology and comprehensive principles is not an implementation issue. Funding the activity, however, presents a much bigger challenge along with a direct offer and sale of the ready ornithological tourism product. This view is confirmed by a questionnaire survey, which clearly indicates to the tourist operators' lack of experience in organizing ornithological events. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
45--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Dietl J. (1985): Marketing. Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Gołembski G. (2005): Produkt turystyczny: szansa i wyzwanie. [w:] J. Walasek (red.): Promocja i kreowanie turystycznego wizerunku Polski, Biblioteczka Polskiej Organizacji Turystycznej, Warszawa, Polska Organizacja Turystyczna.
  • Gołoś G. (2013a): Dokumentacja oznakowania szlaków ornitologicznych na terenie gmin Baranów, Markuszów, Puławy i Żyrzyn. Lublin, Verum.
  • Gołoś G. (2013b): Motywy, uwarunkowania i zasady uprawiania turystyki ornitologicznej. "Studia i Materiały CEPL w Rogowie", nr 15 (34), s. 183-188.
  • Kaspar C., Kunz B.R. (1982): Unternehmensführung im Fremdenverkehr. Eine Grundlage für das Management von Hotels, Restaurants, Sportbahnen und -anlagen, Reisebüros, Kur- und Verkehrsbüros. Bern-Stuttgart, Haupt.
  • Middleton V.T.C. (1996): Marketing w turystyce. M. Nalazek (tłum.), Warszawa, Polska Agencja Promocji Turystyki.
  • Panasiuk A. (2004): Jakość produktu turystycznego jako czynnik kształtowania marki turystycznej regionu. [w:] G. Gołembski (red.): Kształtowanie jakości produktu turystycznego regionu z zachowaniem rozwoju zrównoważonego, Warszawa, Instytut Turystyki.
  • Wilk T., Jujka M., Krogulec J., Chylarecki P. (red.) (2010): Ostoje ptaków o znaczeniu międzynarodowym w Polsce. Marki, Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków.
  • Zwiech T. (1998): Gmina Markuszów - Inwentaryzacja Środowiska Przyrodniczego. Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171436766

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.