PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7 (CD) | 745--756
Tytuł artykułu

Evaluation of the Production Process and the Company Strategic Position

Warianty tytułu
Ocena procesu produkcyjnego oraz pozycji strategicznej wybranego przedsiębiorstwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Proces produkcyjny to całokształt zjawisk i celowo podejmowanych działań, który ma kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Dynamicznie zmieniające się wymagania otoczenia, wymuszają na przedsiębiorstwach zwiększanie utrzymania ciągłości produkcyjnej, pozycji strategicznej, innowacyjności i konkurencyjności. Artykuł przedstawia ocenę procesu produkcyjnego oraz pozycji strategicznej badanego przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem propozycji optymalizacji procesu produkcji i możliwości rozwojowych organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The production process is the entire range of processes and deliberately undertaken actions, which are crucial for businesses. Dynamically changing environment requirements force companies to increase continuity of production, strategic position, innovation and competitiveness. The article presents an assessment of the manufacturing process and the strategic position of the enterprise. It also introduces proposals to optimize the production process and development opportunities for the organization. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
745--756
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Opole University of Technology
  • Opole University of Technology
Bibliografia
  • 1. Abt, S. (1998). Logistics management in the enterprise. Warszawa: Publishing house PWE.
  • 2. Brzeziński, M. (red.) (2002). Organization and production control. Design of production systems and production control processes. Warszawa: Publishing Agency Placet.
  • 3. Durlik, I. (1996). Engineering management. The strategy and design of the production system. Warszawa: Publishing Agency Placet.
  • 4. Encyclopedia of management, http://mfiles.pl/pl/index.php/Six_sigma (10.01.2016).
  • 5. Encyclopedia of management, http://mfiles.pl/pl/index.php/Kanban (10.01.2016).
  • 6. Gołembska, E. (collective work) (2001). Compendium of knowledge about logistics. Warszawa-Poznań: Publishing house PWN.
  • 7. http://lean-management.pl/tpm.html (11.01.2016).
  • 8. http://www.kaizen-institute.com (08.01.2016).
  • 9. Kłeczek, R. (1992). Marketing. How it is done. Wrocław: National Plant them. Ossolińskich, 110.
  • 10. Michlowicz, E. (2011). The new tasks of production logistics. Logistics no 2, file:///C:/Users/hp/Downloads/michlowicz.pdf, 465-476. (10.01.2016).
  • 11. Nowak, M. (2007). Controlling marketing activities. Warszawa: Publishing house PWE, 173.
  • 12. Nowakowski, T. Production logistics, http://slideplayer.pl/slide/2327896/ (14.01.2016).
  • 13. Obłój, K. (2001). The Strategy of the Organization. Warszawa: Publishing house PWE, 274.
  • 14. Pałucha, K. (2008). Modern methods of supporting production management. Organization and management no 2. Gliwice: Silesian University of Technology, 69-82.
  • 15. Rut, J., Miłaszewicz, B. (2014). Delays production and integration of logistic processes in the selected company. Logistics no 6. (CD 4), 12341-12346.
  • 16. Rut, J., Kulińska E. (2013). Improving the efficiency of the company by implementing tools to improve the process of production logistics. [In] Logistics at a glance - selected research problems (ed.) E. Kulińska no 371. Opole: Oficyna Publishing Opole University of Technology, 137-148.
  • 17. Samuelson, W. (2009). Managerial Economics. Warszawa: Publishing house PWE, 228.
  • 18. Wyrwicka, M. K. (2009). Common problems of production management. Logistics no 2, (CD), 1-12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437006

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.