PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 6 | 56--67
Tytuł artykułu

The Role of Information Resources in Entrepreneurship

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rola zasobów informacyjnych w przedsiębiorczości
Języki publikacji
EN
Abstrakty
We współczesnej rzeczywistości gospodarczej informacja stanowi jeden z najważniejszych zasobów, bez którego nie może funkcjonować żadna organizacja. Podobnie jak pozostałe zasoby informacja może być towarem, kapitałem oraz czynnikiem stanowiącym o przewadze konkurencyjnej. Można powiedzieć, iż zasoby informacyjne są siłą napędową współczesnej przedsiębiorczości, a system informacyjny jest "krwioobiegiem" każdej organizacji. Utrata danych bądź awaria związana z przestojem systemu informatycznego prowadzi do dysfunkcji przedsiębiorstwa, wymiernych strat finansowych, konsekwencji prawnych oraz oddziałuje niekorzystnie na wizerunek firmy. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja wybranych ról zasobów informacyjnych w przedsiębiorczości. Skoncentrowano się na rolach: inspiracyjnej, organizacyjno-komunikacyjnej, motywacyjnej i marketingowej. Opis wspomnianych ról sformułowano w oparciu o cykl życia przedsiębiorczości zaproponowany przez R.W. Price'a. Opis poszczególnych ról zasobów dokonany został według kolejnych faz tego cyklu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper introduces the reader to the selected roles of information resources in entrepreneurship. The focus has been the roles such as: inspiring, organizing and communication, decision-making, motivating and marketing. The description of aforesaid roles has been based on the cycle of entrepreneurship proposed by R.W. Price. The characteristics of the respective roles is described with consideration of particular phases of the entrepreneurship life-cycle. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
56--67
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Bygrave W.D., Zacharakis A., Entrepreneurship (second edition), John Wiley & Sons, Hoboken, NJ, USA 2010.
  • 2. Nowicki A. (red.), Wstęp do systemów informacyjnych zarządzania w przedsiębiorstwie, pod red. A. Nowickiego, Wyd. II., Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2005.
  • 3. Gabryelczyk R., ARIS w modelowaniu procesów biznesu, Wyd. Difin, Warszawa 2006.
  • 4. Nowicki A., Sitarska M. (red.), Procesy informacyjne w zarządzaniu, Wyd. UE. Wrocław 2010.
  • 5. OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2011, http://www.oecd-ilibrary.org/ content/book/sti_scoreboard-2011-en (30-03-2012).
  • 6. Katila R., Shane S., When Does Lack of Resources Make New Firms Innovative? http://www.stanford.edu/~rkatila/new/pdf/KatilaNewfirminnovation.pdf (30-03-2012).
  • 7. Entrepreneurship in India National Knowledge Commission 2008 p. VIII http://www. knowledgecommission.gov.in/downloads/documents/NKC_Entrepreneurship.pdf (30-03-2012).
  • 8. Price R.W., Roadmap to Entrepreneurial Success: Powerful Strategies for Building a High- Profit Business, AMA-. COM 2004, s. 4.
  • 9. Abrams R., Kleiner E., The Successful Business Plan, Secrets & Strategies, Published by 'R' Media, 2000.
  • 10. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • 11. Tapscott D., Gospodarka cyfrowa, Wyd. Business Press, Warszawa 1998.
  • 12. Perechuda K., Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. AE, Wrocław 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437072

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.