PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Internationales Marketing und Management | 47--64
Tytuł artykułu

Das funktionieren Eines Unternehmens auf dem Markt in bezug auf die kulturelle Vielfältigkeit

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
DE
Abstrakty
Procesy globalizacji i integracji gospodarki światowej obecnie stały się ważnymi czynnikami, które decydują o makro- i mikroekonomicznych zmianach. Charakterystyczną cechą otoczenia makroekonomicznego jest różnorodność kulturowa wraz z wynikami w połączeniu z nasilającymi się procesami integracyjnymi zachodzących w gospodarce, deregulacjami i procesem liberalizacji, oddolnego ograniczenia podaży towarów i usług w obrocie i nasilających się procesów migracyjnych w globalnym środowisku. Jednocześnie coraz więcej firm prowadzi działalność międzynarodową (w sprzedaż, produkcja, własność), przy czym ich mikroekonomiczne środowisko przyjęło wielokulturowy charakter. Firmy działające na rynku międzynarodowym muszą stawić czoła wyzwaniom wynikającym z różnic kulturowych.(abstrakt autora)
Twórcy
  • The Karol Adamiecki University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Hennesey D.H., Jeannet J.P.: Global Marketing Strategies. Hougton Mifflin Company, Boston 1995.
  • Hollensen S.: Global Marketing. A market - responsive approach. Prentice Hall, London 1998.
  • Usunier J.-C.: Marketing Across Cultures. Prentice Hall, London 1996.
  • Gesteland R.R.: Różnice kulturowe a zachowania tv biznesie. PWN, Warszawa 2000.
  • Grzegorczyk W.: Marketing na rynkach zagranicznych. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1998.
  • Koźmiński A.K.: Zarządzanie międzynarodowe. PWE, Warszawa 1999.
  • Trompenaars F., Hampden-Tumer C.: Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych tv działalności gospodarczej. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Sznajder A.: Strategie marketingowe na tynku międzynarodowym. PWN, Warszawa 1995.
  • Karcz K.: Od marketingu globalnego do marketingu międzykulturowego - szansa czy zagrożenie dla polskich przedsiębiorstw. TRANS'01 Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji. PWE, Warszawa 2001.
  • Tylor E.: Primitive Culture. Murray, London 1913. Triandis H.C.: Psychologia międzykulturowa: rozwój i dokonania. "Przegląd Psychologiczny" 1991, nr l.
  • Karcz K.: Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe. PWE, Warszawa 2004.
  • Kluckhohn F.R., Strodtbeck F.L.: Variations in value orientations. Peterson, Evanston, Illinois 1961.
  • Robbins S.P.: Zachowania w organizacji. PWE, Warszawa 1998.
  • Gallagher T.: The value orientations method: a tool to help understand cultural differences. "Journal of Extension" 2001, Vol. 39, No. 6.
  • Hofstede G.: Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. PWE, Warszawa 2000.
  • Karcz K.: Międzykulturowe badania zachowań podmiotów rynkowych - problemy metodologiczne. In: Konsument i przedsiębiorstwo w otoczeniu wielokulturowym - podstawy teoretyczno-metodyczne, decyzje marketingowe. Red. J. Kramer, E. Zeman-Miszewska. AE, Katowice 2001.
  • Kowalski P.: Euromarketing czy marketing międzykulturowy? Przegląd problemów badawczych. In: Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej. Hrsg. J.W, Wiktor. AE, Kraków 2003.
  • Wójcik K.: Public relations. Agencja Wydawawnicza Placet, Warszawa 2001.
  • Mikułowski-Pomorski J.: Komunikacja międzykulturowa. AE, Kraków 1999.
  • Ociepka B.B.: Komunikowanie międzynarodowe. Astrum, Wroclaw 2002.
  • Pacholski M., Słaboń A.: Słownik pojęć socjologicznych dla ekonomistów. Kraków 1994.
  • Schramm W.: The process and Effects of Mass Comnnmication. Urbana: University of Illinois Press, Illinois 1954.
  • Goban-Klas T.: Modele procesu. Przegląd i analiza. In: "Przekazy i Opinie" 1976.
  • Moles A.: Sociodynamique de la culture. Mouton, Paris 1967.
  • Goban-Klas T.: Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. PWN, Warszawa-Kraków 1999.
  • Tudor A.: Film, Communication and Content. In: Media Sociology A Reader. Red. J. Tunstal. Constable, London 1970.
  • Mruk H., Nestorowicz R.: Komunikacja międzykulturowa. In: Komunikowanie się w biznesie. Hrsg. H. Mruk: AE, Poznań 2002.
  • Marx E.: Przełamywanie szoku kulturowego. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
  • Salacuse J.W.: Negocjacje na tynkach międzynarodowych. PWE, Warszawa 1994.
  • Bovee C.L., Thill J.V.: Business communication today. Random House, New York 1986.
  • Hall E.T.: Understanding cultural differences. ME: Intercultural Press, Yarmouth 1990.
  • Bogardus E.S.: Measuring Social Distance. "Journal of Applied Sociology" 1925.
  • Daszkiewicz M.: Uwarunkowania tworzenia wizerunku polskich przedsiębiorstw w perspektywie integracji europejskiej. In: Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej. Hrsg. J.W, Wiktor. AE, Kraków 2003.
  • Karcz K., Kędzior Z.: Postawy konsumentów wobec produktów krajowych i zagranicznych. CBiE AE, Katowice 1999.
  • Kołata B.: Wizerunek kraju, produktu, przedsiębiorstwa - relacje i uwarunkowania. "Aida Media. Teoria i Praktyka Reklamy" 1999, nr 5.
  • Karcz K.: International or intercultural marketing. In: Marketing and globalization. Hrsg. J. Dado, J.W. Wiktor. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Matej Bel University, Kraków-Banska Bystrica 2000.
  • Schmitt B., Simonson A.: Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Witczak I.: Komunikacja na rynkach międzynarodowych a wizerunek firmy. "Marketing i Rynek" 1998, nr 11, S. 21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437144

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.