PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7 (CD) | 914--928
Tytuł artykułu

Wartość dla klienta na przykładzie mobilnych aplikacji banków komercyjnych

Warianty tytułu
Value for Customer on the Example of Sim Application Toolkits
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój usług internetowych na przełomie XX i XXI wieku w prawie każdej branży przyczynił się do pojawienia się usług bankowości mobilnej. W opracowaniu podjęto się wstępnej analizy korzyści, jakie odnoszą klienci banków korzystający z mobilnych aplikacji bankowych przez pryzmat kategorii: wartość dla klienta. Zidentyfikowane powody korzystania z mobilnych aplikacji bankowych to: wygoda i oszczędność czasu, ciekawość, kampanie promocyjne banków, moda na bankowość mobilną i korzyści finansowe. Najczęściej wskazywaną korzyścią jest wygoda i oszczędność czasu. Zbadano także wagę czterech obszarów charakterystycznych dla mobilnych aplikacji bankowych, takich jak: bezpieczeństwo, zakres możliwych operacji, koszt użytkowania, czas realizacji operacji. Badani zwrócili największą uwagę na kwestię bezpieczeństwa wykonywanych operacji. Na końcu opracowania przedstawiono uproszczoną koncepcję pomiaru wartości dla klienta opartą o ocenę znaczenia elementu oferty. (abstrakt oryginalny)
EN
The dynamic growth of Internet services in almost every branch at the turn of the XXth and XX1st centuries has contributed in the appearance of banking mobile services on the market. In the present paper a preliminary analysis of the advantages enjoyed by the customers using SIM Application Toolkits has been undertaken, considered from the angle of the category of customer value. The recognised reasons for using SIM Application Toolkits are these: convenience and time saving, curiosity, promotion campaigns of banks, a fashion for mobile banking and financial advantages. The most often indicated advantages are convenience and time saving. Also the weight of the four areas, specific for SIM Application Toolkits, has been examined, such as safety, the range of realisable operations, the cost of usage of an application and the time of the realisation of an operation saved thanks to employing the application. The respondents have paid most attention to the issue of safety of the performed operations. At the end of the present paper a simplified method for measuring customer value based on the assessment of the importance component of the offer has been presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
914--928
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • 1. Biesok, G., Wyród-Wróbel, J. (2016). Modele satysfakcji klienta. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • 2. Consumers and Mobile Financial Services (2013). Washington: Board of Governors of the Federal Reserve System 2013, http://www.federalreserve.gov/econresdata/consumers-and-mobilefinancial-services-report-2013.pdf (25.03.2016).
  • 3. Dobiegała-Korona, B. (2006). Wartość klienta czy wartość dla klienta?, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, (1), 29-33.
  • 4. Ensor B. (2012). The state of mobile banking 2012, Forrester Research Inc., Cambridge.
  • 5. Hausknecht, D. (1988). Emotional measures of satisfaction/dissatisfaction. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 1, 25-33.
  • 6. Jadczak J. (2011). Bankowość mobilna - najnowsze rozwiązania i przykłady techniczne, Evangelist 2011, http://www.rewolucjawfinansach.pl/download/gfx/rewolucjawfinansach/pl/defaultaktualnosci/12/7/1/08062011_rwf_evangelist_arek_jadczak.pdf (24.03.2016).
  • 7. Kieszonkowe aplikacje bankowe - raport (2013), Serwis Symetria.pl http://symetria.pl/blog (14.03.2016).
  • 8. Korenik D. (red.) (2006). Innowacyjne usługi banku, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 9. Kotler, Ph., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
  • 10. Koźliński T.M. (2005). Bankowość internetowa. Część II - rozwój na świecie i w Polsce, Bank i Kredyt (36), 33-34.
  • 11. Lisowski, J.L. (1999). Określić satysfakcję klienta, Marketing w Praktyce, nr 5, 16-17.
  • 12. Martilla, J.A., James, J.C. (1977). Importance-performance analysis. Journal of Marketing, January, 77-79.
  • 13. Mobile Life (2013). Rola mobilnych finansów w życiu Polaków. Raport przygotowany przez TNS Polska i jestem.mobi na zlecenie Getin Banku, Getin Bank 2013, s. 30, https://getinup.pl/raport/ (09.03.2016).
  • 14. Mobile Life (2013). Serwis TNS Global 2013, http://www.tnsglobal.pl/obszary-dzialania/mobile/ (09.03.2016).
  • 15. Płatności mobilne w technologiach BLIK, NFC, IKO, IKASA, PeoPay, Baza Wiedzy Serwisu Najlepsze Konto, http://www.najlepszekonto.pl/platnosci-mobilne (29.03.2016).
  • 16. Polasik M. (2012). Bankowość elektroniczna. Istota - stan - perspektywy, Warszawa: CeDeWu, 147.
  • 17. Polasik M. (2013). Wykorzystanie elektronicznych kanałów dystrybucji usług bankowych w Polsce, Copernican Journal of Finance & Accounting (2), 144.
  • 18. Polasik M., Maciejewski K. (2009). Innowacyjne usługi płatnicze w Polsce i na świecie, Materiały i Studia, Narodowy Bank Polski (241), 40.
  • 19. Shaw, R. (2001). Nowe spojrzenie na marketing. Warszawa: Wydawnictwo Studio EMKA.
  • 20. Sicinski, A. (1970). "Don't Know" Answers in Cross-National Surveys. The Public Opinion Quarterly, 34(1), 126-129.
  • 21. Skowron, Ł. (2011). Satysfakcja i lojalność klientów, jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. W: E. Urbanowska-Sojkin (red.), Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach - Rezultaty ekonomiczne, organizacyjne i społeczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (nr 170, 258-268). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • 22. Słownik języka polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl (2.04.2016).
  • 23. Szreder, M. (2003). Ustalanie liczebności prób nielosowych w badaniach marketingowych, Marketing i Rynek, (4), 27-28.
  • 24. Śmiatacz, K. (2012). Badanie satysfakcji klientów na przykładzie rynku usług telefonii komórkowej w Polsce. Bydgoszcz: Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.
  • 25. Urbaniak, A. (2009). Zastosowanie metody SERVQUAL do oceny jakości usług rekreacyjnych, Zeszyty Naukowe Akademii Finansów i Biznesu Vistula, Warszawa, nr 32, 29-38.
  • 26. World retail banking report (2013). Capgemini, Efma 2013, http://www.capgemini.com/resource-file-access/resource/pdf/wrbr_2013.pdf (24.03.2016).
  • 27. Zymonik, Z. (2003). Koszty w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wrocław: Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437190

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.