PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7 (CD) | 1011--1024
Tytuł artykułu

Ocena wiedzy klientów na temat znormalizowanych systemów zarządzania na przykładzie placówki zdrowia

Warianty tytułu
Assessment of Customer Knowledge About the Management Systems on the Example of Health Facility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano rodzaje klientów placówek służby zdrowia, jak również podstawowe systemy zarządzania, które mogą być wdrażane przez te placówki. Celem artykułu jest określenie stanu wiedzy klientów placówki służby zdrowia na temat znormalizowanych systemów zarządzania, w tym tych wdrożonych w tej placówce. Na podstawie badań stwierdzono, że ogólna wiedza klientów placówki służby zdrowia na temat znormalizowanych systemów zarządzania jest niska i powierzchowna. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes types of health care customers and basic management systems, which can be implemented by these institutions. The aim of this article is to determine the level of knowledge of health care facility customers on the standardized management systems, including those implemented in the facility. On the basis of the study it was found that health care customers have low and superficial knowledge on the standardized management systems. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1011--1024
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • 1. Dobska, M. i Dobski P. (2012). Zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.
  • 2. Dzięcioł, P. (2015). Rola akredytacji w zarządzaniu szpitalem. Warszawa: CeDeWu.
  • 3. Leowski, J. i Miller, M. (2004). Miejsce i rola zdrowia publicznego w systemie ochrony zdrowia w Polsce. Zdrowie Publiczne i Zarządzanie, tom II (nr 2), 18.
  • 4. Łańcucki J. (2010). Znormalizowane systemy zarządzania. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
  • 5. Opolski, K. i Waśniewski, K. (2011). Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych. Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.
  • 6. Opolski, K., Dykowska, G. i Możdżonek, M. (2011). Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.
  • 7. PN-EN ISO 9001:2009 Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
  • 8. Sikora T. (2010). Wybrane koncepcje i systemy zarządzania jakością. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • 9. Urbaniak, M. (2007). Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem w praktyce gospodarczej. Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437340

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.