PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 5 | 46--54
Tytuł artykułu

To Have and to Hold a Case Study of Lowering Employee Turnover and Transforming HR Selection Policy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
"Mieć i utrzymać" obniżanie fluktuacji pracowników oraz transformacja polityki HR w zakresie selekcji - studium przypadku
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Tekst odnosi się do problemu wzrastających wskaźników fluktuacji w badanej firmie ubezpieczeniowej oraz kosztów, jakie to zjawisko pociąga za sobą - zarówno w odniesieniu do poniesionych już wydatków w zakresie szkolenia i adaptacji pracowników, jak i kosztów związanych z ponowną obsadą stanowisk. Przyczyny takiej sytuacji wynikają z realizowanej praktyki zarządzania oraz polityki personalnej. Przeprowadzone przez autorów badania koncentrowały się na analizie takich czynników określających praktyki HR, jak: kompetencje, środowisko pracy, motywatory oraz zachowania pracownicze. Otrzymane wyniki pozwoliły autorom nie tylko ustalić różnice w postawach i zachowaniach pracowniczych oraz czynnikach je kształtujących w odniesieniu do wybranej grupy pracowników (sprzedawców) w ramach analizowanego problemu, ale również wdrożyć program zmian w zakresie rekrutacji i selekcji, co w efekcie pozwoliło zmniejszyć wskaźniki fluktuacji w badanej organizacji.(abstrakt oryginalny)
EN
What would you do if you found that 40 percent of your employees just simply left your company every year? Surprised, anxious, desperate? This is what happened to a big insurance company whose annual turnover rate reached 40 percent. It invested 400.000 Euros in the training of their employees only to find that by the end of the year almost half of them has left. They lost 160.000+ Euros because not only the money they invested in the quitters was lost, but they had to find, select and train newcomers, too. It was not obvious that there was something wrong with the actual management practice , the salespeople selection process, or employer branding. We had to find the link between those who were attracted by the company, started to work and stay; and those who leave after 1 year. And also the reason why this fluctuation has happened. As a result of various assessments and tests (Competence, Workplace Motivators and Behavior), we were able to distinguish between the salespeople based on their performance and to show their behavioral style, motivators and competencies. The main differences were shown not only between those who stayed and those who left, but as added value of the research also between high and low performing employees, giving managers a clear picture of what characteristics, style and motivators they need to look for during the recruitment and selection process if they want to select and retain high performing sales people. As a result of our extensive analysis, the company's selection process was changed in accordance with the results to favor those necessary competences, motives and behavior, and the turnover rate lowered. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
46--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • Performance for Success Insights CEE Tools & Solutions
  • Performance for Success Insights CEE Tools & Solutions
Bibliografia
  • 1. Slywotzky A., Morrison D., Profit Patterns, House London New York1998.
  • 2. Bonstetter B., Suiter J., The Universal Language DISC: A Reference Manual Eighth Printing, Target Training International Ltd., 1993, 2001.
  • 3. Bonstetter B., What I know Now, Bill Bonstetter, Canada 1999.
  • 4. Pfau B.N., Kay I.T., The Human Capital Edge, McGraw-Hill Companies, USA) 2002,
  • 5. Harvard Business Review on Leadership at the Top, Harward Business School Publishing Corporation, Boston 2003,
  • 6. Harvard Business Review on Motivating People, Harward Business School Publishing Corporation, Boston, 2003.
  • 7. Gitomer J., Little gold book of Yes Attitude, Pearson Education, New York 2007.
  • 8. Jo Owen: How to Lead Pearson Education Ltd., London 2005.
  • 9. Buckingham M., Donald O, Clifton: Now, Discover Your Strenghts, Free Press, New York, Gallup Organization 2001.
  • 10. Mercer, Turning your Human Resources Department into a Profit Center, AMACOM, New York 1989.
  • 11. Templar R., The Rules of Management, Pearson Education Ltd., Glasgow 2005,
  • 12. Peters T., Waterman R., In Search of Excellence, First Collins Business Essentials, New York 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437366

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.