PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 11, cz. 2 Zarządzanie - nowe perspektywy : heurystyczne podejście do innowacyjności | 183--204
Tytuł artykułu

An Innovative Production Management Method

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Production management is at the lowest level in the hierarchy of management knowledge, but this by no means makes it less significant, particularly in the present situation of Poland - a country that in coming years should place its economy before other priorities to lay foundations for prosperous society. The stage of economic development based on imitation inevitably comes to its end. The efficiency, organisational and technological gaps between Poland and the most efficient economies are narrowing fast [Merdyk, Sikorski, Turowski 2009, p.7]. To expand fastly the Polish economy innovative management methods enabling rapid rather than evolutionary progress need to be developed. The aim of this research was to create an innovative production management method for investigating unexpected changes affecting the course of production and for verifying the longest route of a running production process with a view to mitigating or even eliminating the negative effects of such changes. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Bednarek M. (2007), Doskonalenie systemów zarządzania. Nowa droga do przedsiębiorstwa lean, Difin, Warszawa.
  • Burchard-Korol D., Furman J. (2007), Zarządzanie produkcją i usługami, Wydawnictwo Politechnik Śląskiej, Gliwice.
  • Drucker P.F. (2004), Natchnienie o fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio Emka, Warszawa.
  • Durlik I. (2005), Inżynieria zarządzania. Strategia wytwarzania, projektowania procesów i systemów produkcyjnych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Durlik I. (2007), Inżynieria zarządzania. Strategia i projektowanie systemów produkcyjnych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Foster R., Kaplan S. (2001), Creative Destruction, McKinsy & McKinsy Company.
  • Grandys E. (2006), Rodzaj kreowanego produktu a struktura organizacyjna przedsiębiorstwa odzieżowego, [w:] S. Lachiewicz (red.), Przedsiębiorstwa sektora tekstylnego - teraźniejszość i przyszłość, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Grandys E. (2007), Impact of External Determinants on the Functioning of Polish Clothing Manufactures, "Fibres & Textiles in Eastern Europe", Vol. 15, No. 3(62).
  • Grandys E., Grandys A. (2008), Outsourcing - An Innvation Tool in Clothing Companies, "Fibres & Textiles in Eastern Europe", Vol. 16, No. 5(70).
  • Hatzichronologlou T. (1997), Revision of the High Technology and Product Classification, STI Working Papers, Paris.
  • Kall J., Sojkin B., Szymczak J., Urbaniak M. (red.) (2003), Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa,
  • Kleine-Doepke R. (1995), Podstawy zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • Kotler PH., Caslione J.A. (2009), Chaotocs. The Business of Managing and Marketing in the Age of Turbulence, AMACOM, New York.
  • Merdyk K., Sikorski J., Turowski K. (red.) (2009), Rozwój gospodarczy a rynek i innowacje, Wydawnictwo Omega, Suwałki.
  • National Intelligence Council (2008), Global Trends 2025: A Transformed World, Government Printing Office, <www.dni.gov>, November 2008.
  • Pająk E. (2007), Zarządzanie produkcją. Produkt, technologia, organizacja, PWN, Warszawa.
  • Pomykalski A. (2001), Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łódź.
  • Ross K.A., Wright C.R.B. (2003), Matematyka dyskretna, PWN, Warszawa.
  • Sojkin B. (2009), Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa.
  • Sułkowski Ł. (2012), Epistemologia i metodologia zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Waters D. (2001), Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, PWN, Warszawa.
  • White D. (2005), Rola małych i średnich przedsiębiorstw w nowym programie na rzecz innowacji, "Innowacje w Europie", Komisja Europejska - Dyrekcja Generalna ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu, Bruksela, lipiec 2005.
  • Więźlak W., Elmrych-Bocheńska J., Zieliński J. (2009), Odzież. Budowa, własności i produkcja, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, Radom.
  • Wilson R.J. (2000), Wprowadzenie do teorii grafów, PWN, Warszawa.
  • Zahay D., Gryfin A., Fredericks E. (2004), Sources, Uses and Forms ob Data in the New Product Development Process, "Industrial Marketing Management", October 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437902

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.