PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 11, cz. 2 Zarządzanie - nowe perspektywy : heurystyczne podejście do innowacyjności | 295--306
Tytuł artykułu

Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility Reporting
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem referatu jest prezentacja teoretycznych treści dotyczących raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu, a także analiza stanu tego zjawiska w polskich przedsiębiorstwach. Przedstawienie tych problemów jest możliwe dzięki analizie polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu oraz przeglądowi raportów publikowanych przez polskie przedsiębiorstwa, a także analizie corocznej publikacji "Raport odpowiedzialny: biznes w Polsce". (fragment tekstu)
EN
Enterprises by way of business should carefully listen to customer needs. Nowadays, one of the demands set by consumers is incurred by the entity responsible for its impact on the environment or society. Also common are statements about the impact of social engagement on positive purchase decisions [Drum 2014, p. 410]. The result is that the concept of corporate social responsibility (CSR - Corporate Social Responsibility) is today one of the biggest challenges facing companies competing in the market. This confirms the validity of the implementation of this concept to the business strategy and the need to communicate the actions taken in this regard. One of the methods of information about the social commitment of companies to publish CSR reports. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Anam L. (2013), Zasady raportowania - podstawa prawidłowego sporządzania raportów, [w:] N. Ćwik (red.), Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego, FOB, Warszawa.
  • Bęben T. (2014), Funkcjonowanie społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwie, [w:] Krzysztofek A. (red.), Finansowanie działalności przedsiębiorstw a społeczna odpowiedzialność biznesu, AT Wydawnictwo, Kraków.
  • Cemex (2013), Najlepszy raport społeczny w Polsce, <www.cemex.pl/pressrelease2013120303.aspx> 02.07.2014 r.
  • CSRinfo (2013), Raportowanie odpowiedzialnego biznesu, <www.csrinfo.org/images/stories/Publikacje_2013/raportowanie_csr_w_polsce_2013.pdf> 02.07.2014 r.
  • Ćwik N. (2013), Proces raportowania - krok po kroku, [w:] N. Ćwik (red.), Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego, FOB, Warszawa.
  • Dębski Ł. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w Unii Europejskiej, <www.twojaeuropa.pl/423/spoleczna-odpowiedzialnosc-przedsiebiorstwa-w-unii-europejskiej> 15.02.2014 r.
  • Europejska Agencja Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (2006), Społeczna Odpowiedzialność Biznesu a bezpieczeństwo i higiena pracy, Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, Luksemburg.
  • FOB (2012), Analiza tematyczna, <www.polmed.pl/pub/pl/uploaddocs/komunikat-komisji-europejskiej-csr-20120709.pdf>10.06.2014 r.
  • Krajewska A. (2014), Społeczna odpowiedzialność biznesu CSR, <www.pdf.edu.pl/ PDF/1329832181.pdf> 24.04.2014 r.
  • Krukowska M. (2014), CSR jak to się zaczęło?, <www.forbes.pl/artykuly/sekcje/baza-wiedzy-csr/historia-csr--czyli-jak-to-sie-zaczelo,3880,1> 23.03.2014 r.
  • Newsweek.pl (2010), Czy informacje o CSR zawarte w raporcie rocznym można uznać za raportowanie CSR?, <www.newsweek.pl/czy-informacje-o-csr-zawarte-w-raporcie-rocznym-mozna-uznac-za-raportowanie-csr-,58237,1,1.html> 26.06.2014 r.
  • Ryan L. V. , Sójka J. (1997), Etyka biznesu: Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, W drodze, Poznań.
  • Sroka R. (2013), Raportowanie społeczne na świecie, [w:] N. Ćwik (red.), Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego, FOB, Warszawa.
  • Szymczak M. (2014), Uwarunkowania rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej, <www.cire.pl/pliki/2/spol_odp_przeds.pdf, dostęp> 10.02.2014 r.
  • Zboroń H. (2011), Dyskurs o społecznej odpowiedzialności ekonomistów (z kryzysem w tle), [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność organizacji. Polityczna poprawność czy obywatelska postawa?, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171437962

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.