PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 267 | 96--106
Tytuł artykułu

Cele strategiczne innowacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Goals of Innovative Small and Medium-Sized Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z głównych obszarów pozwalających na utrzymanie przewagi konkurencyjnej przez małe i średnie przedsiębiorstwa na rynku jest wzrost poziomu ich innowacyjności. Celem badań prezentowanych w niniejszym artykule jest identyfikacja celów strategicznych innowacyjnych małych i średnich przedsiębiorstw. Cele strategiczne badanych przedsiębiorstw można podzielić na te związane z finansami (cele finansowe) oraz cele związane z rynkiem (cele rynkowo-produktowe). Na podstawie wyników badań zidentyfikowano najważniejsze cele w rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw. Są to: utrzymanie rentowności sprzedaży, satysfakcja klientów, utrzymanie dotychczasowego udziału w rynku, utrzymanie dotychczasowego zysku oraz wzrost przychodów ze sprzedaży. Żadnego z nich nie można jednak uznać za dominujący w badanych podmiotach.(abstrakt oryginalny)
EN
One of the main areas that allows to keep the competitive advantage of small and medium-seized companies on the market is the increase of the level of their innovativeness. The main aim of the study presented in this paper is the identification of strategic goals of the innovative small and medium-sized enterprises. Strategic goals of the surveyed companies can be divided into two groups: the goals connected to finances (financial goals) and the goals connected to the market (market and product goals). Basing on the survey's results the key objectives in the development of innovative enterprises were identified, which are maintaining the profitability of sales, customer satisfaction, maintaining the current market share, maintaining the current profit and revenue growth. However, none of them can be considered the dominant in the studied subjects.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
96--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Dickey T. (1995), Planowanie finansowe w małej firmie, Signum, Kraków.
  • Freeman Ch. (1982), The Economics of Industrial Innovation, F. Pinter, London.
  • Janasz W. (2003), Innowacje i ich miejsce w działalności przedsiębiorstw [w:] W. Janasz (red.), Innowacje w modelach działalności przedsiębiorstw, "Rozprawy i Studia", t. DXX 446, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • Kaczmarczyk S. (2011), Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa.
  • Mintzberg H. (1988), Strategy-making in Three Modes [w:] J.B. Quinn, H. Mintzberg, R.M. James (eds.), The Strategy Process, Concepts, Contexts, and Cases, Prentice-Hall International, Inc.
  • Obłój K. (2000), Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Piasecki B. (1998), Ekonomika i zarządzanie małą firmą, WN PWN, Warszawa-Łódź.
  • Pierścionek Z. (2011), Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, WN PWN, Warszawa.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Schumpeter J.A. (1995), Socjalizm. Kapitalizm. Demokracja, WN PWN, Warszawa.
  • Tarnawa A., Zadura-Lichota P. (red.) (2013), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw, PARP, Warszawa.
  • Zadura-Lichota P. (red.) (2010), Innowacyjność 2010, PARP, Warszawa.
  • Zastempowski M. (2010), Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
  • Zięba M., Oster P. (2011), Innowacyjność w małych i średnich przedsiębiorstwach, "e-mentor", nr 3(40).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438190

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.