PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 5 (83) Cz.2 Uwarunkowania rynkowe mikro, małych i średnich przedsiębiorstw: Mikrofirma. | 33--40
Tytuł artykułu

Wizja, strategia, innowacyjność w firmie Apple

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Vision, Strategy, Innovation in Apple Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cel - W artykule przedstawiono analizę wybranych zagadnień z dziedziny zarządzania firmą w zakresie określania wizji, misji, celów i planowania strategicznego oraz powiązania innowacyjności z kreatywnością. Metodologia badania - Analiza treści. Wynik - Scharakteryzowano udział kierownictwa różnych szczebli w procesie ustalania wizji, misji i celów organizacji oraz w planowaniu strategicznym. Dokonano próby zdefiniowania innowacyjności w perspektywie twórczego podejścia do realizacji nowych zadań. Praktyczny wymiar tych zagadnień odniesiono do firmy Apple. Oryginalność/Wartość - Oryginalny artykuł przeglądowy stanowiący podsumowanie aktualnego stanu wiedzy w danym obszarze badawczym oraz studium przypadku. (abstrakt oryginalny)
EN
Purpose - The article presents an analysis of selected topics in the field of business management in terms of defining the vision, mission, goals and strategic planning as well as connecting innovation with creativity. Design/Methodology/approach - Analyses of content. Findings - What is depicted is the participation of various levels of management in the process of establishing the vision, mission and goals of the organization and the strategic planning. An attempt was made to define innovation in the perspective of creative approach to new tasks. The practical dimension of these issues were related to APPLE. Originality/value - Original paper - review with case study. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Cygler, J. (2009). Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa.
  • Griffin, R.W. (1997). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Hejduk, I.K. (2008). Planowanie. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • Isaacson, W. (2011). Steve Jobs, tłum. P. Bieliński, M. Strąkow. Kraków: Insignis Media.
  • Poznańska, K. (2008). Zarządzanie zmianami. Doskonalenie organizacji. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • Romanowska, M. (2008). Podejmowanie decyzji w organizacji. W: M. Strużycki (red.), Podstawy zarządzania. Warszawa: Szkoła Główna Handlowa.
  • Stoner, J.A.F., Wankel, Ch. (1997). Kierowanie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438478

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.