PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 | 68--71
Tytuł artykułu

Mentoring: przyszłość nauczania osób dorosłych - recenzja

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Mentoring: the future of adult learning process - a book review
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Lois J. Zachary jest rozpoznawalną na całym świecie ekspertką w dziedzinie mentoringu, uznawaną za prekursorkę tej idei. Odcisnęła na niej swoje wyraźne piętno, promując ją w szeroko rozumianym świecie biznesu, instytucjach naukowych i organizacjach pozarządowych. Innowacyjne podejście i doświadczenie L.J. Zachary w prowadzeniu mentoringu dla liderów i menedżerów wysokiego szczebla oraz tworzeniu i wdrażaniu procesów mentoringowych w organizacjach znalazło swój wyraz w recenzowanej publikacji. Do tej pory żadna z książek tej autorki nie została przetłumaczona na język polski, nie ukazała się też żadna recenzja w języku polskim. (abstrakt oryginalny)
EN
The article is a review of the book entitled The Mentor's Guide. Facilitating Effective Learning Relationships. This publication presents the issue of mentoring, examines it from the depth perspective and presents from a new angle of critical reflection and application. The review summarizes the content of the book, which describes the role of mentor, mentee, mentoring relationships. The publication explains stretch goals, defines clear-cut objectives, outlines activities that will help achieve them. It is also a rich resource of information about cross-cultural mentoring. Presents the learning-centered mentoring paradigm and examines its seven critical elements, elaborates the four phases of mentoring cycle and also, provides practical tools and techniques to become successful professionals and leaders. The author of this book included templates and worksheets aiming at guiding and helping to understand the essence of mentoring. The publication is recommended as an informative resource for mentors and advisors working in organizations or universities. Also, it would be a tremendous asset to advisor-training events and helpful for all educators. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
68--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
  • Instytut Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
Bibliografia
  • Adamska M., Wstęp, [w:] M. Adamska (red.), Przewodnik po sukcesji w firmach rodzinnych. Kompendium wiedzy, Kraków 2014, s. 5-9.
  • Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, tłum. E. Paczkowska-Łagowska, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2004.
  • Gadacz T., O umiejętności życia, Wydawnictwo Iskry, Warszawa 2013.
  • Gadacz T., Wykład inauguracyjny, [w:] Inauguracja jubileuszowego 70. roku akademickiego 2015/2016, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, s. 21-34.
  • Nietzsche F., Wędrowiec i jego cień, tłum. K.Drzewiecki, Kraków-Warszawa 1909-1910.
  • Rao M.S., The Mentor's Guide: Facilitating Effective Learning Relationships, "ELT Research Journal" 2012, nr 1(2), s. 142-145.
  • Rosinski P., Abbott G., Coaching międzykulturowy, [w:] J. Passmore (red.), Coaching Doskonały, MUZA SA, Warszawa 2012, s. 235-250.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438522

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.