PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | R. 14, nr 2, cz. 1 | 439--454
Tytuł artykułu

Wykorzystanie outsourcingu w doskonaleniu łańcucha wartości przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Use of Outsourcing in Improving the Company's Value Chain
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie składa się z części teoretycznej, w której wyjaśniono podstawowe terminy dotyczące doskonalenia łańcucha wartości, oraz części empirycznej, w której zaprezentowano wyniki badań. Badania przeprowadzono wśród kierownictwa i właścicieli 209 firm produkcyjno-usługowych za pomocą kwestionariusza wywiadu. Celem badań była identyfikacja poziomu wykorzystania koncepcji outsourcingu w doskonaleniu struktury łańcucha wartości firm. Ponadto badania pozwoliły ustalić: przyczyny, które spowodowały powierzenie do realizacji procesów partnerom zewnętrznym; rodzaje korzyści, jakie osiągnęły firmy dzięki wykorzystaniu outsourcingu; obawy wśród kierownictwa, jakie wpłynęły na ograniczanie podejmowania dalszych działań outsourcingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper consists of a theoretical part, which explains the basic terms for the improvement of value chain and the empirical part, which shows the results of the research. The research was conducted among 209 the managers and owners of companies manufacturing and service through a questionnaire interview. The purpose of the research was to identify the level of use of the concept of outsourcing in the improvement of the structure of the value chain. In addition, the study allowed to determine: the reasons, which have led to entrusting the processes to external partners; the reasons, which let the entrusting the processes to external partners; the types of benefits that the company reached through the use of outsourcing; concerns among the leadership, which contributed to restrict further outsourcing activities.(original abstract)
Rocznik
Strony
439--454
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Ciesielska D., Radło M. J. (red.) (2011), Outsourcing w praktyce, Poltext, Warszawa.
  • 2. Czakon W. (2005), Łańcuch wartości w teorii zarządzania przedsiębiorstwem, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • 3. Elliott T. L., Torkko D. E. (1996), Word Class Outsourcing Strategies, "Telecommunications. American Edition", Vol. 30, No. 8.
  • 4. Lendzion J. P., Stankiewicz-Mróz A. (2005), Wprowadzenie do organizacji i zarządzania, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • 5. Matejun M. (2015), Outsourcing, w: Kompendium metod i technik zarządzania, Szymańska K. (red.), Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • 6. Niemczyk J. (2006), Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • 7. Nogalski B. (2010), Lean Management, w: Koncepcje zarządzania, Czerska M., Szpitter A. (red.), C.H. Beck, Warszawa.
  • 8. Porter M. E. (2006), Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymanie lepszych wyników, Helion, Gliwice.
  • 9. Rokita J. (2005), Zarządzanie strategiczne, tworzenie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • 10. Stabryła A. (2007), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • 11. Stoner J. A. F., Freeman R. E., Gilbert D. R. (2001), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • 12. Trocki M. (2001), Outsourcing, PWE, Warszawa.
  • 13. Walas-Trębacz J. (2015), Projektowanie łańcucha wartości przedsiębiorstwa, w: Metodologia projektowania systemów organizacyjnych przedsiębiorstwa, Stabryła A. (red.), C.H. Beck, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438638

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.