PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 11 (15) | 65--74
Tytuł artykułu

A Modern Tool for a Modern Student. Video Games in the Exploration and Learning of Mathematics

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Solving equations is one of the central topics in mathematics curricula. Teachers would like to pay more attention to building formulas and formulating algebraic models because modern students dare to translate a problem situation into algebra, but very often their students are helpless because of the lack of practice. There is not much time for exercises. The problem is how to help students with acquiring algebraic skills, like transforming expressions and solving equations. There is a new medium in education that can be used for this - video games. Could they help? I designed a special learning arrangement using a special game that was built for learning algebra. The results suggest that This can be a really relevant didactic medium for teaching mathematics.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
65--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Pedagogical University of Cracow
Bibliografia
  • Devlin K. (2011). Mathematics Education for a New Era. Video games as a medium of learning. CRS Press.
  • http://dragonboxapp.com/
  • http://www.fisme.science.uu.nl/wisweb/en/welcome.html.
  • http://www.mathedpage.org/manipulatives/alhs/alhs-0.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171438682

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.