PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 5 | 37--42
Tytuł artykułu

Identyfikacja działań społecznie odpowiedzialnych w obszarze funkcjonowania przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Identification of Socially Responsible Activities in the Area of Business Operations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania realizowane w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw charakteryzują się dużą różnorodnością ponieważ skierowane są do różnych grup interesariuszy. Ich celem jest zmniejszenie negatywnego oddziaływania przedsiębiorstwa na wszystkie grupy interesariuszy i/lub uniknięcie negatywnych konsekwencji prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności - działania prewencyjne. W artykule przedstawiono wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu badawczego na temat Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Celem artykułu jest zbadanie, w oparciu o badania ankietowe, podejścia do planowania działań społecznie odpowiedzialnych, a także ustalenie, w jakich obszarach są te działania realizowane. Przeprowadzone badania miały także na celu ustalenie czy czas realizacji analizowanej koncepcji ma wpływ na stopień jej ukierunkowania na obszary CSR takie jak: ład organizacyjny, relacje z pracownikami, relacje z konsumentami, uczciwe praktyki rynkowe, zaangażowanie społeczne, prawa człowieka, środowisko naturalne. (abstrakt oryginalny)
EN
Measures implemented under the concept of CSR vary significantly as they are directed at various stakeholder groups. Their goal is to reduce the negative impact of the company on all stakeholder groups and / or avoid the negative consequences of the activities carried out by the company - preventive measures. The article presents the results of the research carried out within the framework of the research project Evaluation of socially responsible business operations, funded by the National Science Centre. This article aims to examine, on the basis of the survey, the approaches to planning socially responsible activities, as well as to determine the areas in which these measures are implemented. The study also aims to determine whether the time of implementation of the analyzed concept has an impact on the degree of its focus on CSR areas such as: organizational order, employee relations, relationships with consumers, fair market practices, community involvement, human rights and the environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • [1] Aras G., Aybars A., Kutlu O. (2010), Managing Corporate Performance: Investigating the Relationship between Corporate Social Responsibility and Financial Performance in Emerging Markets, "International Journal of Productivity and Performance Management", No. 59(3), pp. 229-254.
  • [2] Jabłoński A. (2013), Modele zrównoważonego biznesu w budowie długotrwałej wartości przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich społecznej odpowiedzialności, Difin, Warszawa, s. 61-71.
  • [3] Kansal M., Joshi M., Singh Batra G. (2014), Determinants of Corporate Social Responsibility Disclosures: Evidence from India, "Advances in Accounting, Incorporating Advances in International Accounting", No. 30, pp. 217-229.
  • [4] Kuraszko I. (2010), Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa.
  • [5] Lulewicz-Sas A., Ewaluacja społecznie odpowiedzialnej działalności przedsiębiorstw (w druku).
  • [6] Makuch Ł. (2011), Normy i standardy społecznej odpowiedzialności biznesu. Przewodnik po kluczowych standardach społecznej odpowiedzialności biznesu oraz relacjach i współzależnościach pomiędzy nimi zachodzących, Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa.
  • [7] Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2007. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • [8] Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2008. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • [9] Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2009. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • [10] Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • [11] Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2011. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • [12] Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • [13] Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Akademia Rozwoju Filantropii, Warszawa.
  • [14] Rok B. (2013), Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • [15] Ubran W. (2015), Społeczna odpowiedzialność biznesu wspierana przez system ISO 9001, [w:] T. Borys, T. Brzozowski, S. Zaremba-Warnke (red.), Zrównoważony rozwój organizacji - aspekty społeczne, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 378, s. 218-227.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171439306

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.