PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 9 | 2--9
Tytuł artykułu

Budowanie relacji z dostawcami w przedsiębiorstwach branży spożywczej

Warianty tytułu
Building Relationships with Suppliers in the Food Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowanie relacji jest immanentną cechą każdej organizacji, wynikającą z jej właściwości, jako systemu otwartego, który, aby przetrwać i rozwijać się musi dokonywać stałej wymiany z otoczeniem. Wyzwaniem staje się identyfikacja elementów otoczenia znaczących dla funkcjonowania przedsiębiorstwa zarówno w sensie stwarzanych przez nie okazji, jak i zagrożeń i kształtowanie relacji pomiędzy nim a elementami otoczenia. Tymi elementami otoczenia przedsiębiorstwa są jego interesariusze zewnętrzni. Jedną z ważnych grup interesariuszy przedsiębiorstwa są dostawcy. Celem artykułu jest przedstawienie modelu budowania relacji z dostawcami w przedsiębiorstwach branży spożywczej. (abstrakt oryginalny)
EN
Building relationships is an inherent characteristic of any organization, resulting from its properties, and especially its openness. The consequence of being an open system for any organization is that in order to survive and develop it must make permanent exchange with its environment. The challenge is to identify the elements of the environment important for the operation of the company, both in terms posed by the occasion as well as the risks and shaping the relationship between him and the elements of the environment. These elements of the environment are the company's external stakeholders. One of the important stakeholders are business suppliers. This article presents a model of building relationships with suppliers in the food industry enterprises. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--9
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Drożyner Przemysław, Anna Saniuk, Małgorzata Jasiulewicz-Kaczmarek. 2014. SEDEX - internetowa platforma zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw, Logistyka 4: 3883-3888.
  • Freeman R. Edward. 1984. Strategic management: A stakeholder approach. Boston, MA: Pitman.
  • Gencer Cevriye, Didem Gurpinar. 2007. Analytic network process in supplier selection: A case study in an electronic firm. Applied Mathematical Modelling. 31(11): 2475-2486.
  • Jasiulewicz-Kaczmarek Małgorzata, Piotr Szafer. 2016. Maintenance management issues in the process of supplier assessment, R. Knosala (red.) Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole.
  • Jasiulewicz-Kaczmarek Małgorzata, Piotr Szafer, Przemysław Drożyner. 2015. Supplier evaluation framework based on CSR perspective, Research in Logistics & Production 5(5): 435-444.
  • Jedynak Monika. 2015. Specyfika relacji z dostawcami w systemach zarządzania, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 376: 169 - 184.
  • Nowak Dariusz. 2013. Determinanty doboru i selekcji dostawców w przedsiębiorstwach przemysłowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 786 Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 64/1: 373-384.
  • Ocicka Barbara, Marta Raźniewska. 2015. Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 249: 63-75.
  • Szymański Michał, Radosław Drozd. 2015. Logistyczny proces wyboru dostawcy w tworzeniu marki własnej produktów spożywczych. Analiza działalności polskich firm spożywczych na rynku afrykańskim, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 875 Problemy zarządzania, finansów i marketingu nr 41, t. 2: 521-531.
  • Urbaniak Maciej. 2008. Rola jakości w procesach budowania relacji z dostawcami na rynku B2B (cz. 1), Logistyka 6.
  • Wieteska Grażyna. 2015. Mierzyć sprawność czy zarządzać sprawnością dostawców? Marketing i Rynek 2: 17-22.
  • BRC Globalna Norma Bezpieczeństwa Żywności (v.7).
  • IFS Food - standard do audytowania jakości oraz bezpieczeństwa produktów spożywczych (v.6)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171440692

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.