PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4 | 80--89
Tytuł artykułu

Wybrane zagadnienia dystrybucji na przykładzie przedsiębiorstw sektora odzieżowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Selected Issues of a Distribution on the Example of Clothing Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące działań dystrybucyjnych podejmowanych przez przedsiębiorstwa sektora odzieżowego. Porównano systemy dystrybucji dwóch spółek działających w tej branży, charakteryzujących się podobnym potencjałem, oraz dokonano porównania wybranych wskaźników ich działalności. Jedna z opisanych firm zajmuje się produkcją i dystrybucją odzieży męskiej, natomiast druga specjalizuje się w produkcji i dystrybucji odzieży damskiej. Obie spółki mają ugruntowaną pozycję na rynku w zakresie świadomości marki. W artykule dokonano również analizy sytuacji polskiego sektora odzieżowego, zwracając szczególną uwagę na panujące trendy dotyczące działalności przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents selected issues concerning the distribution activities taken by companies of clothing businesses. The authors compared the distribution systems of two chosen companies, which are characterized by a similar potential. There are also analyzed several rates of their activities. One of the mentioned companies engages in production and distribution of men's clothing, while the other specializes in the production and distribution of women's clothing. Both companies have strong market position in the field of brand awareness. The article also analyzes the situation of Polish textile sector. Authors paid particular attention to the prevailing trends in activity of clothing sector companies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
80--89
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Aneks do Rocznika statystycznego Rzeczypospolitej Polskiej 2009, GUS, Warszawa 2009.
  • 2. Czubała A., Dystrybucja produktów, Wyd. II, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa 2001.
  • 3. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  • 4. Nalepa P., Rynek odzieży i obuwia w Polsce rośnie mimo kryzysu, [w:] Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2010. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2010-2012, sierpień 2010, www.prmpublications.com wg stanu na 28.09.2011.
  • 5. Nowodziński P., Outsourcing w polskim przemyśle odzieżowym, [w:] W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych, red. J.L. Czarnota, cz. II, Wyd. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2003.
  • 6. Rocznik statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej 2009, GUS, Warszawa 2010.
  • 7. Rocznik statystyczny 2008, GUS, Warszawa 2009.
  • 8. Rutkowski K. (red.), Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2005.
  • 9. Twardzik K., Rynek odzieży i obuwia w Polsce wzrósł o 4,6% w 2010 roku; korzystne perspektywy na kolejne lata [w:] Raport: "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013", sierpień 2011, www.ratailpoland.com, wg stanu na 28.09.2011.
  • 10. Urbańska J., Klient a dystrybucja - relacje i implikacje, Wyd. Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.
  • 11. www.mannaritrade.com
  • 12. www.bytom.com.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171440986

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.