PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 2 | nr 1 | 39--49
Tytuł artykułu

Obecność problematyki inwestycji komunalnych realizowanych ze środków Unii Europejskiej w przekazach medialnych. Na przykładzie Portalu Wielkopolski Wschodniej LM.pl

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Media Coverage of Municipal Investments Implemented by Means of European Union Funds: A Case Study of Portal Wielkoplski Wschodniej LM.pl
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analizując podane przykłady, można wysnuć wniosek, że zatrudnienie przez samorząd specjalisty, którego zadaniem jest komunikowanie się z mediami i przesyłanie bardzo często gotowych do opublikowania informacji, z jednej strony niejako daje gwarancję zainteresowania mediów prowadzonymi przez jednostkę samorządu terytorialnego działaniami. Redakcje, publikując nadsyłane teksty, podają komunikat w formie oczekiwanej przez samorząd, pozbawione często krytycznego komentarza. Z drugiej jednak strony, tak jak w przykładzie gminy miejskiej Turek, gotowa informacja nadesłana do wszystkich lokalnych i regionalnych mediów jest dla redakcji mniej atrakcyjna. Nie są to zatem artykuły zamieszczane w pierwszej kolejności, bezpośrednio po wydarzeniu, a często pojawiają się na stronie portalu z kilkudniowym opóźnieniem. (fragment tekstu)
EN
Municipalities attach great importance to EU funds and promote municipal investments carried out with the participation of EU funds, and the Internet gives journalists endless possibilities when it comes to addressing these issues. However, editorial staff are not the only authors of materials published in the media. Municipal offices employ media consultants who are responsible for creating a particular image of investments financed from EU funds. The LM.pl portal is the most popular one in the region and, for many people, also the first source of local information. Therefore, it is also a major source of knowledge regarding planning, implementation and finalization of municipal investments, as well as the subsequent stages of raising funds from the European Union. (original abstract)
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Bulwary na wodzie. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/55426/bulwary_na_wodzie
  • Bulwary przywrócą życie na starówce. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/ informacja/49814/bulwary_przywroca_zycie_na_starowce
  • Giedrojć, K. (2004). Public relations w administracji. Ostrołęka: Wydawnictwa Profesjonalne ALPHApro.
  • Goban-Klas, T. (1999). Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu Warszawa: PWN.
  • Jabłoński, W. (2006). Kreowanie informacji. Media relations. Warszawa: PWN.
  • Kowalczyk, R. (2003). Media lokalne i społeczeństwo. Wybrane zagadnienia na przykładzie prasy lokalnej w Wielkopolsce. Poznań: INPiDz UAM.
  • Kowalczyk, R. (2008). Media lokalne w Polsce, Poznań: Contact.
  • Michalczyk, S. (2000). Media lokalne w systemie komunikowania. Współczesne tendencje i uwarunkowania rozwojowe. Katowice: Uniwersytet Śląski.
  • Miliony dla Turku. (2010). Pobrano z: http://www.konin.lm.pl/aktualnosci/informacja/58974/Miliony-dla-Turku
  • Pierwsi w strefie. (2012). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/87248/naturalna_zywnosc_w_ts
  • Thomas, W., Znaniecki F. (1975). Chłop polski w Europie i Ameryce, t. 4. Warszawa:LSW.
  • Turek: Inkubator w TVN. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/70735/turek:_inkubator_w_tvn
  • Turek: Szansa na unijną kasę. (2010). Pobrano z: http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/54264/turek:_szansa_na_unijna_kase
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171441906

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.