PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 440 Rachunkowość a controlling | 52--60
Tytuł artykułu

Formy organizacji systemu informacyjnego rachunkowości jako determinanty efektywności jego funkcjonowania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Organization forms of The Accounting Information System as The Determinants of Its Functioning Efficiency
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie jednostkami gospodarczymi wymaga dostępu do odpowiednich informacji, które w przeważającej części pochodzą z systemu informacyjnego rachunkowości. Ponieważ rachunkowość powinna być prowadzona w sposób efektywny, wszelkie procesy, które wiążą się z przygotowywaniem informacji wynikowych, należy właściwie zorganizować. W praktyce występują różne formy organizacji systemu rachunkowości, które w artykule zostały szczegółowo scharakteryzowane. Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz wykorzystując metodę dedukcji, wskazano ich podstawowe wady i zalety, a także wpływ, jaki wywierają na efektywność przedsiębiorstw(abstrakt oryginalny)
EN
The management of enterprises needs access to relevant information, most of which come from the accounting information system. Keeping accounting should be efficient, so all the processes that are associated with the preparation of the information have to be properly organized. In practice, there are different forms of accounting system organization which are characterized in detail in the article. Based on the analysis of literature and using the method of deduction their basic advantages and disadvantages as well as the impact that they have on business efficiency, were described(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Bielecki W.T., 2001, Informatyzacja zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Bujak A., 2007, Problem pomiaru efektywności systemu rachunkowości przedsiębiorstwa, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1174, Nowak E. (red.), Rachunkowość a control-
  • ling, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Czerwiński S., Żukowska-Kalita J., 2007, Usługowe prowadzenie ksiąg on-line, Rachunkowość, nr 5.
  • Czubakowska K. (red.), 2007, Od auditingu do sponsoringu w rachunkowości, PWE, Warszawa.
  • DiS, 2008, Przegląd 300 międzynarodowych centrów usług, definicje, segmentacja, zatrudnienie, plany i prognozy, http://www.paiz.gov.pl/ (27.01.2016).
  • http://www.comarch-cloud.pl (27.01.2016).
  • http://www.insert.com.pl (27.01.2016).
  • http://www.isof.pl (27.01.2016).
  • Kiziukiewicz T., 2002, Organizacja rachunkowości w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  • Kopczyński T., 2010, Outsourcing w zarządzaniu przedsiębiorstwami, PWE, Warszawa.
  • KPMG, 2009, Poland as the destination for Shared Services Centers, http://www.kpmg.com/pl/en/issuesandinsights/articlespublications/pages/poland-as-the-destination-for-shared-services-centres.aspx (27.01.2016).
  • Szymczak M. (red.), 1992, Słownik języka polskiego, t. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Świetla K., 2014, Outsourcing usług księgowych w świetle oczekiwań biur rachunkowych i ich klientów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Trocki M., 2001, Outsourcing, PWE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, DzU 2013, poz. 330 ze zm.
  • Zieliński J.A., 2008, Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości w małej firmie, Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171442346

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.