PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 1 | 67--77
Tytuł artykułu

Basis for Innovative Transformation of Polish Universities - Background and Selected Solutions

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Podstawy proinnowacyjnej transformacji polskich uniwersytetów - tło i wybrane rozwiązania
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule zaprezentowano tło aktualnej proinnowacyjnej i projakościowej transformacji sugerowanej w polskich uczelniach. W pierwszej części zawarto syntetyczny opis polskiego systemu szkolnictwa wyższego. W części drugiej zaprezentowano przykład wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia, który wdrożono w Politechnice Gdańskiej. W podsumowaniu wskazano rekomendacje wynikające z dotychczasowych negatywnych doświadczeń związanych z wprowadzaniem tego typu rozwiązań. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the background of the current pro-innovation and pro-quality transformation suggested in Polish universities. The first part contains a concise description of Polish higher education system. In the second part, an example of an internal quality assurance system was presented, which was implemented in the Gdańsk University of Technology. The summary indicates recommendations resulting from previous negative experiences related to the implementation of such solutions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--77
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (2015), European Association for Quality Assurance in Higher Education, Helsinki.
  • Grudowski, P. (2011): Quality assurance of educational processes as the foundation of the quality management system in Gdansk University of Technology. In Ph. Jarke (Ed.), Bildungspolitische strategien heute und morgen rund um das mare (pp. 393-403), Hamburg: Baltic Sea Academy.
  • Wiśniewska M., Grudowski P. (2015): High-quality academic teachers in business school. The case of The University of Gdańsk, Poland, Total Quality Management & Business Excellence.
  • Bleiklie I, Powell W. (2005): Universities and the production of knowledge - Introduction, Higher Education, Vol. 49, pp. 1-8.
  • Fulton O., Santiago P., Edquist C., El-Khawas E., Hackl E. (2007): OECD Reviews of Tertiary Education - Poland, OECD, Paris.
  • Kraśniewski A. (2008): Transformation of Doctoral Training in Poland, Higher Education in Europe, Vol. 33, No. 1, pp. 125-138.
  • Önnerfors A. (2007): From Scientific Apprentice to Multi-skilled Knowledge Worker: changes in Ph. D education in the Nordic-Baltic Area, "European Journal of Education", Vol. 42, No. 3, pp. 321-333.
  • Higher education institutions and their finances in 2013 (2014): Warsaw: Central Statistical Office 2012, available at: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/szkoly-wyzsze-i-ich-finanse-w-2013-r-,2,10.html, (accessed 2015-05-25).
  • Grudowski P. (2015): Some legal aspects of quality orientation in polish higher education Vs. Paradigm of quality management, Studia i prace wydziału nauk ekonomicznych i zarządzania nr 39, t. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171443350

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.