PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 10 (CD) | 278--293
Tytuł artykułu

Wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji wschodniego regionu Polski

Warianty tytułu
The Use of Social Media in the Promotion of the Eastern Region of Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Główny cel artykułu to przedstawienie wykorzystania mediów społecznościowych w promocji wschodniego regionu Polski. W pierwszej części artykułu, zdefiniowano pojęcie mediów społecznościowych, omówiono ich znaczenie we współczesnym świecie oraz przedstawiono podział narzędzi stosowanych w ich ramach. Podkreślono, że rola mediów społecznościowych z każdym kolejnym rokiem wzrasta. Przyjęto założenie, że optymalnym podejściem do podziału narzędzi jest podział z uwagi na ich funkcje, który niesie ze sobą znacznie mniejsze ryzyko dezaktualizacji. W drugiej części artykułu scharakteryzowano wschodni region Polski korzystając z danych GUS i oficjalnych serwisów internetowych województw regionu. W ostatniej części przedstawiono zakresu wykorzystania oficjalnych kanałów mediów społecznościowych województw regionu w jego promocji. Do realizacji celu głównego wykorzystano metodę desk research, obserwacji oraz studium przypadku. (abstrakt oryginalny)
EN
The principal aim of this paper is to present social media as a tool for promotion of the eastern region of Poland. The first part focuses on presenting the concept of social media, discusses their importance in today's world, and presents a classification of the tools which can be used within them. It is emphasized that the role of social media is continuously increasing. It is assumed that the optimal approach to the classification of tools is to categorise them according to their functions, which carries a much lower risk of obsolescence. The second part of the article characterizes the eastern region of Poland using data from the Central Statistical Office and the voivodships official websites. The last part presents the range of use of the official social media channels by the region's voivodships in promotion. To accomplish the principal aim of the paper desk research, observation and case study methods have been used. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
278--293
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • 1. blog.swietokrzyskie.travel, http://blog.swietokrzyskie.travel/pl/ (13.08.2016).
  • 2. Daisyme, P. (2016). Top 20 Social-Media Tools to Add to Your Arsenal in 2016, https://www.entrepreneur.com/article/254712 (25.04.2016).
  • 3. DeMers, J. (2015). The Top 7 Social Media Marketing Trends That Will Dominate 2016, http://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2015/09/28/the-top-7-social-media-marketing-trends-that-will-dominate-2016/ (25.04.2016).
  • 4. GUS, (2015). Regiony Polski, Warszawa, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/inne-opracowania/miasta-wojewodztwa/regiony-polski-2015,6,9.html (10.08.2016).
  • 5. Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, Business Horizons 53(1).
  • 6. Kemp, S. (2016). Digital in 2016, http://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016 (10.04.2016).
  • 7. Królewski, J., Sala, P. (red.) (2014). E-marketing, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 8. lubelskie.pl, http://www.lubelskie.pl/index.php?pid=395 (11.08.2016).
  • 9. lubelskietravel.pl, http://lubelskietravel.pl/ (09.08.2016).
  • 10. Merriam Webster Dictionary, http://www.merriam-webster.com/dictionary/social%20media (10.04.2016).
  • 11. Nazarczuk, J. M. (2013). Potencjał rozwojowy a aktywność inwestycyjna województw i podregionów Polski, Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
  • 12. Patel, S. (2016). Social-Media Marketing Is Not Dead: 10 Companies That Are Still Rocking It, https://www.entrepreneur.com/article/254644 (10.04.2016).
  • 13. pik.kielce.pl, http://pik.kielce.pl/ (10.08.2016).
  • 14. Plawgo, B. (2008). Polska wschodnia - zarządzanie rozwojem, Białystok: Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. S. Staszica.
  • 15. podlaskieit.pl, http://www.podlaskieit.pl/ (10.08.2016).
  • 16. procarpathia.pl, http://www.procarpathia.pl/ (10.08.2016).
  • 17. rpo.lubelskie.pl, http://rpo.lubelskie.pl/ (10.08.2016).
  • 18. swietokrzyskie.travel, http://swietokrzyskie.travel/ (10.08.2016).
  • 19. wrotapodkarpackie.pl, http://www.wrotapodkarpackie.pl/index.php/o-regionie-2/zapraszamy-w-podkarpackie (11.08.2016).
  • 20. wrotapodlasia.pl, https://www.wrotapodlasia.pl/pl/region_i_gospodarka/region/informacje_ogolne/ (11.08.2016).
  • 21. wrota-swietokrzyskie.pl, https://www.wrota-swietokrzyskie.pl/pio/wizytowka-regionu (11.08.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444282

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.