PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 6 Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa | 443--451
Tytuł artykułu

Strategie kreowania wartości marki własnej w przedsiębiorstwie handlowym

Warianty tytułu
Strategies of Creating Private Label's Value in Trade Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W procesie budowania aktualnej i przyszłej wartości dla przedsiębiorstw jedno z czołowych miejsc wśród aktywów niematerialnych zajmuje marka. Efektem uzyskania odpowiedniej przewagi konkurencyjnej, a co za tym idzie właściwej stopy zwrotu z zainwestowanego w budowę marki kapitału, jest konsekwentne umacnianie jej wizerunku. O ile co do technik działań wynikających ze strategii ukierunkowanej na wzmacnianie wizerunku marki dóbr luksusowych i wyższego rzędu nie ma zasadniczo wątpliwości, o tyle nie jest to tak jednoznaczne w przypadku marek własnych należących do tzw. dóbr szybko zbywalnych. W tym wypadku wachlarz zmiennych i czynników odgrywających dużą rolę w budowie wizerunku i wartości marki jest na tyle rozbudowany, że zmusza do opracowywania strategii daleko wychodzących poza modelowe czy standardowe ujęcie.(fragment tekstu)
EN
Compilation covers own branded creation matters in the district of specialize distribution. Variety of variables and factor's diversity infl uenced on sector's companies imply necessity of careful selecting elements which build value of own branded products. Taking into consideration actual development of polish trading there is no doubt that export strategies will increase on their role and finding as a market niche could fill the polish emigration's needs on polish brands. This is a source of new opportunities for distributor's and supplier's own branded products to build strong market position and their additional value in the short period of time. Compilation does not end presented subjects and should be read only as a point to wider analysis and discussion.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Private label at its optimum, Frozen Food Europe, May/June 2005.
  • Tonndorf H.G., Logistyka w handlu i przemyśle, WPSB, Warszawa 1998.
  • Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2008.
  • Urbanek G., Zastosowanie wskaźnika siły marki, "Marketing i Rynek" 2004, nr 12.
  • www.en.wikipedia.org//Private_label, 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444744

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.