PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 1 | nr 1 Przedsiębiorczość w kontekście globalnym | 21--29
Tytuł artykułu

Proprzedsiębiorcza kultura organizacyjna jako główna determinanta występowania przedsiębiorczości wewnętrznej

Autorzy
Warianty tytułu
Pro-Entrepreneurial Organizational Culture as the Main Determinant of Intrapreneurship Phenomenon
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem prezentowanego artykułu jest analiza zjawiska przedsiębiorczości wewnętrznej, korzyści i zagrożeń z nim związanych, jak również narzędzi wspierania jej rozwoju. Wdrażanie proprzedsiębiorczej kultury organizacyjnej wymaga wsparcia narzędziami zarządzania, dedykowanymi temu procesowi. Z punktu widzenia wspierania rozwoju przedsiębiorczości wewnętrznej czynniki ją determinujące można podzielić na bezpośrednie i pośrednie. Do czynników pośrednich zalicza się elementy kultury przedsiębiorczej, które stanowią o atmosferze panującej w przedsiębiorstwie. Czynniki bezpośrednie stanowią natomiast zbiór narzędzi wspierających zarządzanie, które doprecyzowują sposób postępowania i reagowania na wszelkie inicjatywy przedsiębiorcze. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present the phenomenon of internal entrepreneurship, the benefits and risks associated with it, as well as tools to support its development. The implementation of the pro-entrepreneurial organizational culture requires dedicated support of management tools while proceeding the process. The internal factors which support the development of entrepreneurship, can be divided into direct and indirect ones. The environment further comprise elements of entrepreneurial culture, which constitute the atmosphere in the company. Near environment is a set of tools to support the management, which clarify the procedure and to respond to any business initiatives. It has a direct impact on the intensification of enterprise employees. (original abstract)
Rocznik
Tom
1
Strony
21--29
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Barrett H., Weinstein A. (1998). The Effect of Market Orientation and Organizational Flexibility on Corporate Entrepreneurship. Entrepreneurship: Theory & Practice, 23(1), 57-67.
  • Drucker P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa: PWE.
  • Kotler P. (2013). Innowacyjność przepis na sukces. Model od A do F. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Marcus M.H., Zimmerer T.W. (2003). A Longitudinal Study of the Impact of Intrapreneurial Programs in Fortune 500 Firms. Journal of Management Research, 3(1), 11-22.
  • Morse C.W. (1989). The Delusion of Intrapreneurship. W: B. Lloyd (red.), Entrepreneurship. Creating and managing new ventures, Oxford: Pergamon Press.
  • Pinchot G. (1985). Intrapreneuring. New York: Harper & Row Publisher.
  • Schumpeter J. (1960). Teorie rozwoju gospodarczego. Warszawa: PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444826

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.