PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 3(15) Review of Problems and Solutions | 117--126
Tytuł artykułu

The use of Kano Model for the Classification of the Elements of Product Quality

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wykorzystanie modelu Kano do klasyfikacji elementów jakości produktu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono studium przypadku wykorzystania modelu Noriakiego Kano, który pozwala na wyodrębnienie cech idealnego produktu z perspektywy potencjalnego klienta. Jednym z podstawowych założeń modelu Kano jest zmienność wymagań klienta, które wraz z upływem czasu i kopiowaniem atrybutów produktu przez konkurencyjne firmy, tzw. czynniki "zachwycające" powszednieją i stają się atrybutami oczekiwanymi, następnie zaś czynnikami pożądanymi, a w końcowej fazie czynnikami zniechęcającymi. Badania cech idealnego produktu przeprowadzono w przedsiębiorstwie przetwórstwa mięsno-warzywnego. Wyodrębniono cztery grupy cech: wabiące, standardowe, jednowymiarowe i obojętne. W oparciu o uzyskane dane zmodyfikowano opakowania oraz zmieniono obszary alokowania danego typu asortymentu na rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents a case study of the use of the Noriaki Kano model, which allows the identification of the characteristics of the perfect product from the perspective of a potential customer. One of the basic assumptions of the Kano model is the variability of customer requirements, which with the passage of time and copying attributes of a product by competing companies, socalled "stunning" factors become common and become expected attributes, then the desired factors, and in the final phase the discouraging factors. The studies of features, of the perfect product were carried out in the company of processing meat and vegetable. There were identified four groups of features: attracting, standard, one-dimensional and neutral. Based on obtained data there were modified packaging and changed areas of allocating given type of assortment on the market. (original abstract)
Rocznik
Strony
117--126
Opis fizyczny
Twórcy
  • Częstochowa University of Technology
Bibliografia
  • A. Bakhitar, A. Hannan, A. Basit, J. Ahmad. "Prioritization of value based services of software by using Ahp and fuzzy KANO model." International Conference on Computational and Social Sciences, August 25- 27, 2015.
  • C. Basfirinci, A. Mitra. "A cross cultural investigation of airlines service quality through integration of Servqual and the Kano model." Journal of Air Transport Management, Vol. 42, January 2015, p. 239-248.
  • C. Berger. "Kano's method for understanding customer defined quality." Center for Quality of Management Journal, Vol. 2, No. 5, 1993.
  • A. Chaudha, R. Jain, A.R. Singh, P.K. Mishra. "Integration Of Kano's Model Into Quality Function Deployment (QFD)." Journal Advice Manufacture Technology, No. 53, 2011, p. 689-698.
  • S.T. Dziuba, B. Śron. "FAM-FMC system as an alternative element of the software used in a grain and flour milling enterprise." Production Engineering Archives, Vol. 4, No. 3, 2014, pp 29-31.
  • M. Ernzer, K. Kopp. "Application of KANO method to life cycle design." IEEE Proceedings of EcoDesign: Third International Symposium on Environmentally Conscious Design and Inverse Manufacturing, Tokyo Japan, December 8-11, 2003, p. 383-389.
  • M. Hanan, P. Karp. Customer satisfaction, how to maximise, measure and market your company's ultimate product. New York, 1989.
  • N. Kano, N. Seraku, F. Takahashi, S. Tsjui. "Attractive Quality And Must-Be Quality." Hinshitsu 14, 1984, p. 147-156.
  • D. Lock. Podręcznik zarządzania jakością. Warszawa: PWN, 2003.
  • D. Miarka, J. Żukowska, A. Siwek, J. Nowacka, D. Nowak. "Microbial hazards reduction during creamy cream cheese production." Production Engineering Archives, Vol. 6, No 1, 2015, p. 39-44.
  • E. Skrzypek. Jakość i efektywność, Lublin: UMCS, 2000.
  • C. Szczucki. "Zakresy znaczeniowe podstawowych pojęć w kontroli produktów mięsnych." Gospodarka Mięsna, No 1, 1970.
  • H. Williams, F. Wikström, M. Löfgren. "A life cycle perspective on environmental effects of customer focused packaging development." Journal of Cleaner Production, No 16 (7), 2008, p. 853-859.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171444910

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.