PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 3 Zarządzanie | 143--152
Tytuł artykułu

Postrzeganie żywności o działaniu prozdrowotnym jako determinanta zachowań nabywczych konsumentów

Warianty tytułu
Perception of Health Promoting Foods as a Determinant of Consumers' Purchasing Behaviours
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było przedstawienie znaczenia wybranych poglądów oraz informacji na produkcie w warunkowaniu skłonności konsumentów do nabywania pieczywa o zwiększonych walorach zdrowotnych. Ponadto przedstawiono znaczenie wybranych cech socjodemograficznych jako zmiennych różnicujących postrzeganie żywności o działaniu prozdrowotnym na przykładzie pieczywa. Ocenie poddano trzy koncepty pieczywa, w tym chleb pszenno-żytni bez informacji o zawartości soli, z oświadczeniem żywieniowym oraz zdrowotnym. Uwzględniono opinie badanych dotyczące ryzyka nadciśnienia, spożycia soli, smaku oraz zamiaru zwiększenia spożycia żywności o obniżonej zawartości soli. Badanie zrealizowano w 2015 roku w grupie 660 osób. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper was presented the process of purchasing The aim was to determine the importance of some beliefs and labels in conditioning consumers' willingness to buy bread with increased health benefits. The importance of some sociodemographic characteristics as variables differentiating the perception of food with health promoting effect on the example of bread was presented. Three concepts of bread were evaluated, including white wheat bread presented without information about the salt content, with nutrition and health claim. The opinions regarding the risk of hypertension, the salt intake, the taste as an important factor in food choice and the intention to increase the consumption of foods with reduced salt content were assessed. The study was carried out within a group of 660 adult consumer in 2015. (original abstract)
Rocznik
Strony
143--152
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Ares, G., Gambaro, A. (2007). Influence of Gender, Age and Motives Underlying Food Choice on Perceived Healthiness and Willingness to Try Functional Foods. Appetite, 49, 148-158.
  • Lähteenmäki, L., Lampila, P., Grunert, K., Oeland, Ø., Äström, A., Martinsdottir, E. (2010). Impact of Health-Related Claims on the Perception of Other Product Attribute. Food Policy, 35 (3), 230-239.
  • McCann, M.T., Walace, J.W., Robson, P.J., Rennie, K.L., McCaffrey, T.A., Welch, R.W. (2013). Influence of Nutritional Labelling on Food Portion Size Consumption . Appetite, 65, 153-158.
  • Saba, A., Vassallo, M., Shepherd, R., Lampila, P., Arvola, A., Dean, M., Winkelmann, M., Claupein, E., Lähteenmäki, L. (2010). Country-Wise Differences in Perception of Health-Related Messages in Cereal-Based Food Product. Food Quality and Preference, 21, 385-393.
  • Sekuła, W., Ołtarzewski, M., Ciskowska, W., Boruc, T. (2010). Spożycie soli w Polsce - sytuacja aktualna i zmiany w ostatnich latach. Żywienie Człowieka i Metabolizm, 37 (5-6), 331-354.
  • Sirieix, L., Delanchy, M., Renaud, H., Zepeda, I., Gurviez, P. (2013). Consumers' Perceptions of Individual and Combined Sustainable Food Labels: A UK Pilot Investigation. International Journal of Consumer Studies, 37, 143-151.
  • Siro, I., Kapolna, E., Kapolna, B., Lugasi, A. (2008). Functional Food. Product Development, Marketing and Consumer Acceptance - A Review. Appetite, 51, 456-467.
  • Urala, N., Lähteenmäki, L. (2004). Attitudes Behind Consumers' Willingness to Use Functional Foods. Food Quality and Preference, 15, 793-803.
  • Verhagen, H., Vos, E. Francl, S., Heinonen, M., Van Loveren, H. (2010). Status of Nutrition and Health Claims in Europe. Archives of Biochemistry and Biophysics, 501, 6-15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171445684

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.