PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 40 Rynki usług cyfrowych : uwarunkowania, trendy, metody | 387--397
Tytuł artykułu

Analiza wydatków polskich gospodarstw domowych na łączność

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of spending on communications in Polish households
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Większość podmiotów występujących na rynku za najważniejszy cel uważa osiągnięcie zysku. Gospodarstwa domowe jako jednostki różnią się pod tym względem od pozostałych podmiotów gospodarujących. Ich celem jest bowiem przede wszystkim zaspokojenie potrzeb swoich członków oraz zapewnienie odpowiednich warunków życia1. Poziom zamożności społeczeństwa i poszczególnych gospodarstw domowych jest uzależniony od wielu czynników, spośród których szczególne znaczenie ma dochód. Jest on głównym wyznacznikiem poziomu zaspokojenia potrzeb żywnościowych w wymiarze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Dążeniem każdego gospodarstwa jest osiąganie dochodów i gospodarowanie nimi (zaspokajanie potrzeb członków gospodarstwa, inwestycje, oszczędności). Podstawowym celem niniejszej publikacji jest analiza zachowań konsumenckich gospodarstw domowych w zakresie wydatków na łączność w latach 2000-2013. (fragment tekstu)
EN
Households are economic entities of a special nature. They differ from other business entities in the objectives they pursue. The main goal is to meet the needs of a household's members. It is achieved by means of income and cash management (meeting the needs of household members, investments, savings). When analysing the structure of income and expenditure of all types of households, you can see that with the increase in disposable income the share of expenditure on communications in the total expenditure decreases. It accounts for 4.5-5% of total expenditure. The highest average change in income in the settlement period was recorded in the central region, the lowest increase in the value of income occurred in the households in the eastern region.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Adamczyk G., Analiza dochodowych uwarunkowań konsumpcji w gospodarstwach domowych w latach dziewięćdziesiątych, "Roczniki" Akademii Rolniczej w Poznaniu, z. 1, Poznań 2002, s. 3-16.
  • Grzywińska-Rąpca M., Analiza wydatków gospodarstw domowych na rekreację i kulturę w roku 2010, "Zeszyty Naukowe" Uniwersytetu Szczecińskiego, z. 597, "Ekonomiczne Problemy Usług", Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, s. 341-349.
  • Grzywińska-Rąpca M., Analiza wydatków na towary i usługi konsumpcyjne gospodarstw domowych w Polsce w latach 2000-2009, "Prace i Materiały" Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4/8, Gdańsk 2011, s. 383-393.
  • Janoś-Kresło M., Mróz B., Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
  • Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, red. E. Kieżel, PWE, Warszawa 2004.
  • Szwacka-Salmonowicz J., Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2003.
  • www.stat.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171445956

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.