PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 | 187--194
Tytuł artykułu

Wpływ mobilnych technologii informacyjnych na procesy zakupu

Warianty tytułu
The Impact of Mobile Information Technology on Purchasing Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań jest zaprezentowanie zmian w zwyczajach zakupowych polskich konsumentów dokonujących się wraz z możliwościami wykorzystania technologii mobilnej w procesie zakupu. Artykuł bazuje na przeglądzie literatury z zakresu zachowań konsumenckich oraz analizie zebranego materiału badawczego powstałego w wyniku badań empirycznych prowadzonych przez różne agencje i ośrodki naukowo-badawcze. Jak pokazują wyniki badań, klienci bardzo szybko zaadaptowali się do zmieniającej się rzeczywistości i nowych mobilnych rozwiązań. Używają technologii, aby ułatwić sobie życie, podejmować rozsądne decyzje zakupowe, a przez to na nowo definiują sposób, w jaki robią zakupy. Im więcej klienci kupują on-line lub używają smartfonów jako wsparcia przy zakupach, tym bardziej tradycyjne doświadczenia w sklepach przestają być wystarczające. Urządzenia mobilne zmieniają konsumenta, ale przez jego nawyki zakupowe i ewoluujące preferencje kreują potrzeby zmian. Nieustanny rozwój technologii pozwala zarówno marketerom, jak i klientom wykształcić nowe umiejętności, zaś mnogość dostępnych urządzeń zmienia prezentowane przez nich do tej pory nawyki, wpływając tym samym na zachowania zakupowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present the changes in shopping habits of Polish consumers taking place along with the possibilities of using mobile technology in the buying process. The article is based on a review of the literature in the field of consumer behaviour and an analysis of the collected research material developed as a result of empirical studies conducted by different agencies as well as scientific research centres. Studies show customers very quickly adapted to the changing reality and new mobile solutions. They use technology to make their life easier, make sound decisions in shopping, and thus redefining the way they do shopping. The more customers buy online or use a smartphone as a purchase support, the less sufficient traditional experience in shops becomes. Mobile devices change the consumer but through the consumer's purchase habits and evolving preferences they create the need for changes. Continuous development of technology allows both marketers and customers to develop new skills, and the multitude of available devices has changed their habits presented so far, thus influencing buying decisions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
187--194
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Bibliografia
  • Cebula B. (2007), Lokomotywa reklamy, "Marketing w Praktyce", nr 111(117).
  • Dybka S. (2013), Znaczenie czasu jak elementu wyboru obiektu handlowego przez klienta, "Handel Wewnętrzny", lipiec-sierpień (A), tom III.
  • E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska (2016), "Marketing w Praktyce", nr 1(215).
  • Frąckiewicz E. (2011), Aktywność zakupowa klientów w sieci i jej determinanty, (w:) Burlita A. (red.), "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą", nr 51, Bydgoszcz.
  • Heryszek T. (2012), Konsument w dobie cyfryzacji, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec, tom II.
  • Jaciow M. (2013), Czas jako determinanta zakupów on-line, "Handel Wewnętrzny", lipiec-sierpień (A), tom III.
  • Konkel M. (2015), Łączność bez kabla, "Puls Biznesu", nr 227(4489).
  • Kowalczuk I. (2012), Trendy w zachowaniach konsumentów i ich konsekwencje na rynku żywności, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec, tom II.
  • Mazurek-Łopacińska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
  • Michalski E. (2003), Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Mróz B. (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Reformat B. (2015),"I Con - Ja konsument", czyli era nowego, inteligentnego, wielokanałowego konsumenta w handlu detalicznym, "Handel Wewnętrzny", maj-czerwiec 3(355).
  • Rudnicki L. (2004), Zachowania rynkowe nabywców i ich konsekwencje rynkowe, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Rudnicki L. (2010), Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, PROKSENIA, Kraków.
  • Rudnicki L. (2012), Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  • Śmigielska G. (2013), Kreowanie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446048

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.