PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | Projekty regionalne i lokalne - sukces projektu | 236--249
Tytuł artykułu

Projekty lokalizacji sektora nowoczesnych usług biznesowych w miastach - studium przypadku IBM w Katowicach

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych usług biznesowych to zjawisko stosunkowo nowe na świecie. Mamy z nim do czynienia od około 20 lat. Jeszcze do niedawna w odniesieniu do wielu usług uważano, że są to usługi lokalne i nigdy nie będą poddane globalnej konkurencji. To się zmieniło wraz z postępem technologicznym i spadkiem kosztów transportu. Teraz na odległość można wykonywać usługi finansowe, badawcze, analizy firm notowanych na giełdzie, wypełnianie formularzy podatkowych, odbieranie telefonów w recepcji, obsługa telefoniczna klientów, pisanie oprogramowania, diagnostyka zdrowotna (opisy zdjęć rentgenowskich), niektóre rodzaje operacji (np. operacje serca), usługi stomatologiczne, funkcja osobistego asystenta wyższej kadry zarządzającej, telefoniczna rezerwacja stolików w restauracji i biletów, a nawet przyjmowanie zamówień od kierowców w McDonald's(fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • K. Rybiński, Globalizacja w trzech odsłonach. Offshoring, globalne nierównowagi, polityka pieniężna, Difin, Warszawa 2007
  • European Commission, Délocalisation: Which challenges for the EU economy?, ECFIN (REP)50760/05, Brussels 2005
  • International Investment Perspectives, 2002 Edition, OECD, Paris 2002
  • Midelfart-Knarvik i in., The Location of European Industry, European Communities, "Economic Papers" 2000, No. 142, April, Brussels
  • D. Puga, European Regional Policies In Light of Recent Location Theories, "CEPR Discussion Paper" 2001, No. 2767, April
  • L. Bryan, M. Zanini, Strategy in An Era of Global Giants, "McKinsey Quarterly" 2005, No. 4
  • M. Amiti, S.-J. Wei, Service Offshoring, Productivity, and Employment: Evidence from the United States, "IMF Working Paper" 2005, WP/05/238, grudzień
  • Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), 2014
  • D. Farrell, Smarter Offshoring, "Harvard Business Review" 2006, No. 6
  • K. Pniewski, Od decyzji do implementacji: praktyczne aspekty budowy centrum usług księgowych [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług. Outsourcing, Offshoring i Shared Services Centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Warszawa 2008
  • R. Florida, The Rise of Creative Class, Basic Books, New York 2002
  • K. Klincewicz, Indyjski model offshoringu. Wnioski dla Polski [w:] A. Szymaniak (red.), Globalizacja usług. Outsourcing, Offshoring i Shared Services Centers, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Warszawa 2008
  • S. Palmisano, Multinationals Have Been Superseded, "Financial Times", 12 czerwca 2006
  • W. Smaga, IBM wybrał Wrocław, http://www.komputerswiat.pl/nowosci/wydarzenia/2009 /10/ibm-wybral-wroclaw.aspx (dostęp: 6.05.2015)
  • E. Chilimoniuk-Przeździecka, Offshoring we współczesnej gospodarce światowej, "Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej" 2011, nr 30, Instytut Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych SGH
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446084

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.