PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 43 T. 3 Zarządzanie | 371--380
Tytuł artykułu

Zmiany w zachowaniach nabywców na rynku mody

Warianty tytułu
Changes in Consumer Behaviour on the Fashion Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sektor odzieżowy to jedna z bardziej dynamicznie zmieniających się branż. Na polskim rynku obserwujemy liczne zmiany rzutujące na zachowania nabywców - ich preferencje, potrzeby i zachowania zakupowe. W artykule dokonany został przegląd najbardziej istotnych zmian, takich jak rosnące znaczenie marki, wzrost zainteresowania konsumentów nowymi segmentami rynku, rozwój segmentu mody luksusowej czy też wzrost znaczenia etyki w modzie. W opracowaniu zaprezentowane zostały częściowe wyniki interdyscyplinarnych badań nad sektorem mody.(abstrakt oryginalny)
EN
Fashion sector is one of the most rapidly changing industries. On the Polish fashion market we observe many interesting changes with effects on the consumer's behaviour - their preferences, needs and buying behaviour. In the article a review of the most significant current trends was made (such as the growing importance of the brand, increasing consumer interest in new market segments, the dynamic development of the luxury fashion segment or the growing importance of ethics in fashion. The article presents partial results of interdisciplinary fashion studies. (original abstract)
Rocznik
Strony
371--380
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
  • Uniwersytet Wrocławski
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Allegro (2015). Polska strojna. Pobrane z: https://magazyn.allegro.pl (10.11.2015).
  • Gfk (2014). Polak ubrany 2014. Pobrane z: www.gfk.com (27.08.2015).
  • Gordon, M. (2015). Moda w polskim e-commerce. Pobrane z: www.gemius.pl (21.11.2015).
  • KPMG (2014). Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Pobrane z: www.kpmg.com (11.11.2015).
  • MyBaze (2015). Young European Designers. Pobrane z: http://blog.mybaze.com (20.11.2015).
  • Olins, W. (2004) Wally Olins o marce. Warszawa: Instytut Marki Polskiej.
  • Rynek mody. Zobacz ile Polacy wydają na ubrania. Pobrane z: www.biztok.pl (27.08.2015).
  • Szarota, P. (2008). Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera. Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446292

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.