PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 | 363--373
Tytuł artykułu

Częstotliwość przeprowadzania zmian cen w przedsiębiorstwach i ich konsekwencje marketingowe

Warianty tytułu
The Frequency of Company Price Changes and Related Marketing Consequences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań jest zaprezentowanie różnych podejść przedsiębiorstw do zmian cen wraz z analizą marketingowych konsekwencji przyjęcia określonych rozwiązań w tym zakresie. Na podstawie studiów literaturowych przedstawiono wyniki badań dotyczących częstotliwości zmian cen, a na bazie własnych badań jakościowych - zaprezentowano analizy dotyczące sposobów traktowania tych kwestii przez polskie przedsiębiorstwa wraz z próbą wyodrębnienia prawidłowości zachodzących w tym obszarze cenowych decyzji przedsiębiorstw. Częstotliwość zmian cen jest różna w zależności od kategorii produktu i aktualnej sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa. Jednak ceny zmieniane są coraz częściej ze względu na możliwości, które stwarza rozwój technik informatycznych, a dokonywanie częstych zmian cen staje się jednym z podstawowych obszarów zarządzania cenami na poziomie operacyjnym. (abstrakt oryginalny)
EN
The goal of this study is presentation of various approaches of companies towards price changes with an analysis of marketing consequences of adoption of certain solutions within this scope. On the basis of literature studies there were presented research results concerning the frequency of price changes and on the basis of my own qualitative research there were presented analysis concerning manners of dealing with these issues by Polish companies together with an attempt to identify regularities in respect of price decisions made by companies in this respect. The frequency of price changes differs depending on the product category and the current market situation of the company. However, prices are changed more often due to the opportunities created by IT development, and the frequent price change becomes one of the basic areas of price management at the operational level. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
363--373
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aucremanne L., Dhyne E. (2004), How frequently do prices change? Evidence based on the micro data underlying the Belgian CPI, "Working Paper Series", No. 331, European Central Bank.
  • Bijmolt T., Van Heerde H., Pieters R. (2005), New Empirical Generalizations on the Determinants of Price Elasticity, "Journal of Marketing Research", Vol. 42, Iss. 2.
  • Buckle R., Carlson J. (2000), Menu Costs, Firm Size and Price Rigidity, "Economic Letters", Vol. 66.
  • Cecchetti S.(1986), The Frequency of Price Adjustment: a Study of NewsstandPrices of Magazines, "Journal of Econometrics", No. 31.
  • Evanschitzky H., Kenning P., Vogel V. (2004), Consumer price knowledge in the German retail market, "Journal of Product & Brand Management", No. 13.
  • Garda R.A., M.V. Marn M.V. (1993), Price Wars, "McKinsey Quarterly", August.
  • Hinterhuber A. (2004), Towards value-based pricing - An integrative framework for decision making, "Industrial Marketing Management", No. 33.
  • Kashyap A. K. (1995), Sticky Prices: New Evidence from Retail Catalogs, "The Quarterly Journal of Economics",Vol. 110, Iss. 1.
  • Klenow P.J., Malin B.A. (2010), Microeconomic evidence on price-setting, "National Bureau of Economic Research", Cambridge.
  • Kojima S. (1994), Psychological approach to consumer buying decisions: Analysis of the psychological purse and psychology of price, "Japanese Psychological Reserch", No. 36.
  • Konieczny J.D., Skrzypacz A. (2005), Inflation and price setting in a natural experiment, "Journal of Monetary Economics", Vol. 52.
  • Lindsey-Mullikin J., Grewal D. (2006), Imperfect Information: The Persistence of Price Dispersion on the Web, "Academy of Marketing Science. Journal. Greenvale", Vol. 34, Iss. 2.
  • Ratfai A. (2003), The Frequency and Size of Price Adjustment: Microeconomic Evidence, "Economics Working Paper", No. 5, Central European University.
  • Sen S., Gürhan-Canli Z., Morwitz V. (2001), Withholding Consumption: A Social Dilemma Perspective on Consumer Boycotts, "Journal of Consumer Research", No. 28 (December).
  • Staniec A., Haniewicz K., Dietl M. (2007), Większe zyski dzięki spójnemu systemowi bonusów i rabatów, "Harvard Business Review Polska", nr 6.
  • Tang F.F., Xing X. (2001), Will the growth of multi-channel retailing diminish the pricing efficiency of the Web? "Journal of Retailing", No. 77.
  • Wyniki badania cenowego polskich firm (2014), http://www.simon-kucher.com [dostęp:12.11.2015].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446888

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.