PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 44 Współczesne domeny zarządzania : decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu | 167--182
Tytuł artykułu

Uwarunkowania modelu biznesu w innowacyjnej organizacji

Warianty tytułu
Formation of the Business Model of Innovative Corporation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto rozważania nad znaczeniem modelu biznesu nastawione- go na budowanie przewagi konkurencyjnej. Celem artykułu jest dokonanie krytycznej analizy możliwości zarządzania innowacyjnym przedsiębiorstwem przy wykorzystaniu odpowiedniej konfiguracji modelu biznesu. Wysoka dyna- mika zmian w otoczeniu stwarza nowe warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Zdolność kadry zarządzającej do odpowiedniej konfiguracji komponentów modelu biznesu stanowi nie jedyną, aczkolwiek solidną podstawę do osiągnięcia sukcesu na rynku. W artykule przedstawiono propozycje konfiguracji modelu biznesu dla przedsiębiorstwa X, działającego na wyspecjalizowanym rynku pracowni badań nieniszczących. (abstrakt oryginalny)
EN
The study elaborates on the significance of the business model set to build competitive advantage. This article aims to make a critical analysis of the ability to manage an innovative company using the appropriate configuration of the business model. High dynamics of changes in the environment creates new conditions for enterprises. The ability of management to the appropriate configuration of components of business model is not the only one but solid foundation for success in the market. The article presents proposals of configuration components business model is not the only one, but a solid foundation for success in the market. The article presents proposals configuration of the business model for the company X running on a specialized market for non-destructive testing laboratory. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Brzóska J. (2009), Model biznesowy - współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem, Organizacja i zarządzanie, Kwartalnik naukowy, Nr 2 (6), s. 5-24 [on- -line]. Dostępne: https://wwvv.polsl.id/Wydzialy/ROZ/Documents/KwartaInik naukowy/ KN6.pdf.
  • Ching H.Y. (2013), Criticism, variations and experiences with Business Model Canvas, European Journal of Agriculture and Forestry Research, vol. 1 (2), s. 26-37.
  • Coes B. (2014). Critically assessing strengths and limitations of the Business Model Canvas. [on-line]. Dostępne: http://essay.utwente.nI/64749/l/Coes_MA_MB.pdf.
  • Falencikowski T. (2013), Spójność modelu biznesu. Koncepcje i pomiar, CeDeWu, Warszawa.
  • Gołębiowski X, Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M. (2008), Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • Huff A.S., Floyd S.W., Sherma H.D., Terjesen S. (2011), Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Jabłoński A. (2008), Modele biznesu w sektorach pojawiających się i schyłkowych, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza.
  • Jabłoński A., Jabłoński M. (2013), Cykl życia wartości przedsiębiorstw wobec kondycji modelu biznesu, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr 4/2013.
  • Kraaijenbrink J. (2012), Three shortcomings of the Business Model Canvas, [on-line]. Dostępne: http://kraaijenbrink.com/2012/07/shortcomings-of-the-business-model-canvas/.
  • Nogalski B. (2009), Rozważania o modelach biznesowych przedsiębiorstw jako ciekawym poznawczo kierunku badań problematyki zarządzania strategicznego, [w:] Krupski, R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Problemy, kierunki badań, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.
  • Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  • Osterwalder A., Pigneur Y. (2010), Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  • Slywotzky A., Morrison D.J., Andelman B. (2000), Strefa zysku, Strategiczne modele działalności, PWE, Warszawa.
  • Sławińska M., Witczak H. (2008), Podstawy metodologiczne prac doktorskich w naukach ekonomicznych, PWE, Warszawa.
  • Sommer A. (2016), Koncepcja modelu biznesu przedsiębiorstwa X, Maszynopis pracy dyplomowej.
  • Tubielewicz K. (2015), Strategiczne uwarunkowania w procesie kształtowania modelu biznesu, Marketing i Rynek 9/2015.
  • Wiśniewska M.Z., Grudowski P. (2014), Zarządzanie jakością i innowacyjność w świetle doświadczeń organizacji Pomorza, Wydawnictwo InnoBaltica, Gdańsk.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171446958

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.