PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 2 (16) | nr 4 | 65--76
Tytuł artykułu

Marketing Communication in the Light of Challenges Brought about by Virtualisation and Interactivity

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The development of marketing communication is multi-directional and its new dimensions and forms are related to new business ideas, the growing use of the Internet and the changing behaviour of media users. The article aims to show the main changes in the field of marketing communication which are expressed through the growing influence of the new media, the development and increasingly professional character of marketing communication, both at the stage of ideas and forms, as well as the organisation of communication actions by enterprises and other entities on the market. This is tied to the changing role of the consumer in the marketing communication process and their increased activity at all stages of the value management process. Amongst the directions of marketing communication development and its increasingly international and professional character - as manifested by various entities with a big potential to advance creative businesses - should be noted as well. Moreover an intertwining of marketing communication with pop culture is observable. The changes in marketing communication presented in this article imply a new set of challenges for marketing research. The article is based on a literature review and an analysis of selected results of quantitative research conducted as part of the Internet in marketing and the use of new technologies in cooperation between a firm and its clients project. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
65--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Badzińska, E., 2015, Mobilność, interaktywność i zaangażowanie użytkowników jako wyzwania współczesnej komunikacji w biznesie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 875, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 41: 25-37.
  • Bruns, A., 2008, Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond. From Production to Produsage, Peter Lang, New York.
  • Caniels, M.C.J., Lenaerts, H.K.L., Gelderman, C.J., 2015, Explaining the Internet Usage of SMEs: The Impact of Market Orientation, Behavioural Norms, Motivation and Technology Acceptance, Internet Research, vol. 25, iss. 3: 358-377.
  • Copeland, M.V., Malik, O., 2005, How to Ride the Fifth Wave, Business 2.0, vol. 6, no. 6: 1-3.
  • Correia, T.J.F., Mateus, A., Leonor, S., 2015, Marketing Communications Model for Innovation Networks, International Journal of Innovation, vol. 3, iss. 2: 43-53.
  • Ehrlich, O., Hildebrand, J., 2015, Razem w podroży - efektywna obsługa nowych klientów wielokanałowych, in: Kolenda, P. (ed.), Customer Journey Online. Perspektywy branżowe, Raport IAB Polska, Warszawa.
  • Flick, U., 2011, Jakość w badaniach jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Killian, G., McManus, K., 2015, A Marketing Communications Approach for the Digital Era: Managerial Guidelines for Social Media Integration, Business Horizons, vol. 58, iss. 5: 539-549.
  • Kreft, J., 2015, Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Kumar, A., Bezawada, R., Rishika, R., Janakiraman, R., Kannan, P.K., 2016, From Social to Sale: The Effects of Firm-Generated Content in Social Media on Customer Behavior, Journal of Marketing, vol. 80, no. 1: 7-25.
  • Mazurek, G., 2012, Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Pogorzelski, J., 2015, Marka na cztery sposoby. Branding percepcyjny, emocjonalny, społeczny i kulturowy, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Prahalad, C.K., Ramaswamy, V., 2004, The Future of Competition. Co-creating Unique Value with Customers, Harvard Business School Press, Boston.
  • Shen, G.C., Chiou, J., Hsiao, C., Wanga, C., Li, H., 2016, Effective Marketing Communication via Social Networking Site: The Moderating Role of the Social Tie, Journal of Business Research, vol. 69, iss. 6: 2265-2270.
  • Spychalska, M., Hołota, M., 2009, Słownik sloganów reklamowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Sumara, K., Krzyck, M., Prokurat, S., Kubisiak, P., 2012, Raport z badania Polskie firmy w mediach społecznościowych, Harvard Business Review Polska, ICAN Research.
  • Szymusiak, H., 2015, Znaczenie neuronauki poznawczej w badaniach rynkowych, in: Dąbrowska, A., Wodkowski, A. (eds.), Badania marketingowe. Praktyka nauce - Nauka praktyce, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa.
  • Taranko, T., 2015, Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Valos, M.J., Habibi, F.H., Casidy, R., Driesener, C.B., Maplestone, V.L., 2016, Exploring the Integration of Social Media within Integrated Marketing Communication Frameworks. Perspectives of Services Marketers, Marketing Intelligence & Planning, vol. 34, iss. 1: 19-40.
  • Vescovi, T., Gazzola, P., Checchinato, F., 2010, Invading Customers. New Market Relationships, Journal of Marketing Trends, vol. 1: 41-57.
  • Wiktor, J.W., 2013, Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Yadav, M., Joshi, Y., Rahman, Z., 2015, Mobile Social Media: The New Hybrid Element of Digital Marketing Communications, Procedia - Social and Behavioral Sciences, vol. 189: 335-343.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448122

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.