PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 45 Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw : nowe trendy w zarządzaniu i marketingu | 107--121
Tytuł artykułu

Korzyści dla rozwoju turystyki w regionie płynące ze współpracy podmiotów kreujących produkt turystyczny obszaru

Warianty tytułu
Benefits for the Development of Tourism in Region Coming from Cooperation Businesses who Create Tourist Product Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turysta, wybierając miejsce docelowe podróży, postrzega je jako kompleksową ofertę obszaru. Na jego zadowolenie z pobytu składa się satysfakcja z wiązki dóbr i usług zaoferowanych przez różne podmioty kreujące produkt turystyczny obszaru (hotelarzy, restauratorów, instytucje publiczne itp.) Złożony charakter produktu turystycznego sprawia, że podmioty odpowiedzialne za atrakcyjną w aspekcie konkurencji ofertę wzajemnie od siebie zależą. Konieczność współpracy między tymi podmiotami stanowi istotny element łańcucha tworzenia oferty bogatej w wartości dla turysty. Celem opracowania jest przedstawienie egzo- i endogenicznych uwarunkowań współpracy pomiędzy podmiotami kreującymi ofertę turystyczną obszaru i wynikających z tej współpracy korzyści dla turysty, partnerów i społeczeństwa regionu jako całości. (abstrakt oryginalny)
EN
Tourists choosing the destination sees it as a comprehensive offer of the area. His contentment with the stay consists of satisfaction of a bundle of goods and services offered by various entities which create the tourist product of the area (hoteliers, restaurateurs, public institutions, etc.). The complexity of the tourism product makes those entity responsible for the attractive offer in terms of competition interdependent. The necessity for cooperation between these entities is an important element of creation an offer which is rich in value for tourists. The aim of the study is to present exogenous and endogenous determinants of cooperation between entities which create tourist offer of the area and benefits resulting from this cooperation for the tourist, business partners and society of the region as a whole. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bednarczyk M. (red.) (2006), Przedsiębiorczość w gospodarce turystycznej opartej na wiedzy, Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Boniface B., Cooper C. (2001), Worldwide destinations. The geography of travel and tourism, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Crotts J. C. Buhalis D., March R. (2000), Global Alliance in Tourism and Hospitality Management, The Haworth Hospitality Press, An Imprint of The Haworth Press Inc., New York-London- -Oxford.
  • Fyall A., Garrod B. (2005), Tourism Marketing. A collaborative Approach, Channel View Publications, Clevedon-Buffalo-Toronto.
  • Gaworecki W.W. (2007), Turystyka, PWE, Warszawa.
  • Kanter R.M. (1985), The world class: Thriving Locally in the Global Economy, New York.
  • Kotler Ph., Cox K. (red.), (1980) Marketing Management and Strategy, A leader, Prentice-Hall Inc., New Jersey.
  • Lambin J.J. (2001), Strategiczne zarządzanie marketingowe, Warszawa.
  • Leiper N., (1979), The Framework of Tourism, "Annals' of Tourism Reasearch" nr 4.
  • Levitt T. (1960), Marketing Myopia, "Harvard Business Review", vol. 38 lipiec/sierpień.
  • Medlik S. (1995), Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, PWN, Warszawa.
  • Middleton V.T.C. ( 1996), Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
  • Middleton V.T.C., Clarke J. (2001), Marketing in Travel and Tourism, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Monitor Polski (2011), Dz.U. RP, w 36, poz. 423, Warszawa 20 maja.
  • Olins W. (1984). The Wolff Olins Guide to Corporate Identity, London.
  • Olins W. (1989), Corporate identity. Making Business Strategy. Visible Through Design, London.
  • Piercy N. (2003), Marketing. Strategiczna reorientacja finny, Warszawa.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Stachowicz-Starusch A., Starusch M. (2007), CRM Prewodnik dla wdrażających, Placet, Warszawa.
  • Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. (1997), Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • UNWTO World Tourism Barometer (2015), Vol. 13, January.
  • Weiermair K., Mathies C. (2004), The Tourism and leisure industry: shaping the future, Haworth Hospitality Press, Binghampton.
  • Wierzbicka B. (2013), Strategiczna Karta Wyników jako narzędzie budowania wartości firmy, [w:] Czubasiewicz H., Mokwa Z., Walentynowicz P. (red.), Uwarunkowania sukcesu organizacji, Fundacja Rozwoju UG, Gdańsk.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448772

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.